F1: Három csapatot ránthat magával a Renault

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.30. 13.00

A Lotus csődbe mehet, ha a Renault nem veszi át a csapatot, a Red Bullnál bíznak benne, hogy az új motorszerződésük a francia gyártó kiszállása esetén is érvényben marad.

A Renault Forma-1-es jövője továbbra is a levegőben lóg, pedig ettől függ a Lotus, a Red Bull, és vele a Toro Rosso sorsa is.
Bár a Red Bull eredetileg válni akart a korábban kétszer négy bajnoki címben partner francia gyártótól, a Mercedes, a Ferrari és a Honda visszautasítása után nem maradt más választásuk, mint hogy jó feltételek mellett, de megegyezzenek a Renault-val a 2016-os folytatásról.


Többek között ezt sem erősítette még meg a párizsi cég, sőt, annak ellenére, hogy a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szombatra-vasárnapra ígért döntést, ma sem tudni mi lesz. A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner ezzel együtt bízik a folytatásban:
“Van motorszerződésünk, remélhetőleg a héten már a részleteit is elárulhatom” – magyarázta vasárnap. “Aláírtuk a szerződést. Az elmúlt hetekben elég sok dolog történt a háttérben, de egyelőre nem mondhatom el, miről van szó. Nem jelenthetjük be, milyen motorunk lesz, de a helyzet világos: megvan a megegyezés a jövő évről.”
Ha a Renault tiszteletben is tartja a motorszerződést, és ezzel az F1-ben tartja a Red Bullt, a kiszállása még mindig óriási kárt okozhat, hiszen a Lotus hónapok óta a csőd szélén egyensúlyoz, és bár a csapat átvételének részleteiről megegyeztek, ha a Forma-1 jogtulajdonosával nem sikerül megegyezni a gyári státusszal járó juttatásokról, és a cégvezér Carlos Ghosn ejti a tervet, az enstone-i alakulat összeomlik.
Ezt maga az F1 ura, Bernie Ecclestone ecsetelte Abu-Dzabiban:


“Meggyőződésem, hogy nem tudják folytatni. Veszteségesen működtetik a csapatot, nincs pénzük a folytatásra. A Renault nélkül végük lesz. Pénzügyileg a padlón vannak, szóval szerintem a mercedeses motorszerződés folytatása sem lenne lehetőség. De egyelőre nincs hír, várjuk Ghosn úr döntését” – nyilatkozta, elismerve, hogy az F1 bevételeiből való részesedés, a Renault kasszájába tisztán befolyó pénz kérdése a nehézség.  
“Tettünk nekik egy ajánlatot, amire mondták, hogy rendben lesz, ha ezen és ezen változtatunk. Belementünk, hogy a partnereiknek mi fizetjük a motorokat. Azt mondták, ez így jó lesz, mi vesszük meg és adjuk tovább a motorjaikat. Szóval volt egy jó ajánlatuk tőlünk arra, hogy a Red Bull biztosan motorhoz jusson, de aztán mégis külön egyezséget kötöttek velük. Mi igyekszünk segíteni, de nem kell nekik a segítségünk.”

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.