A Renault Forma-1-es jövője továbbra is a levegőben lóg, pedig ettől függ a Lotus, a Red Bull, és vele a Toro Rosso sorsa is.
Bár a Red Bull eredetileg válni akart a korábban kétszer négy bajnoki címben partner francia gyártótól, a Mercedes, a Ferrari és a Honda visszautasítása után nem maradt más választásuk, mint hogy jó feltételek mellett, de megegyezzenek a Renault-val a 2016-os folytatásról.


Többek között ezt sem erősítette még meg a párizsi cég, sőt, annak ellenére, hogy a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szombatra-vasárnapra ígért döntést, ma sem tudni mi lesz. A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner ezzel együtt bízik a folytatásban:
“Van motorszerződésünk, remélhetőleg a héten már a részleteit is elárulhatom” – magyarázta vasárnap. “Aláírtuk a szerződést. Az elmúlt hetekben elég sok dolog történt a háttérben, de egyelőre nem mondhatom el, miről van szó. Nem jelenthetjük be, milyen motorunk lesz, de a helyzet világos: megvan a megegyezés a jövő évről.”
Ha a Renault tiszteletben is tartja a motorszerződést, és ezzel az F1-ben tartja a Red Bullt, a kiszállása még mindig óriási kárt okozhat, hiszen a Lotus hónapok óta a csőd szélén egyensúlyoz, és bár a csapat átvételének részleteiről megegyeztek, ha a Forma-1 jogtulajdonosával nem sikerül megegyezni a gyári státusszal járó juttatásokról, és a cégvezér Carlos Ghosn ejti a tervet, az enstone-i alakulat összeomlik.
Ezt maga az F1 ura, Bernie Ecclestone ecsetelte Abu-Dzabiban:


“Meggyőződésem, hogy nem tudják folytatni. Veszteségesen működtetik a csapatot, nincs pénzük a folytatásra. A Renault nélkül végük lesz. Pénzügyileg a padlón vannak, szóval szerintem a mercedeses motorszerződés folytatása sem lenne lehetőség. De egyelőre nincs hír, várjuk Ghosn úr döntését” – nyilatkozta, elismerve, hogy az F1 bevételeiből való részesedés, a Renault kasszájába tisztán befolyó pénz kérdése a nehézség.  
“Tettünk nekik egy ajánlatot, amire mondták, hogy rendben lesz, ha ezen és ezen változtatunk. Belementünk, hogy a partnereiknek mi fizetjük a motorokat. Azt mondták, ez így jó lesz, mi vesszük meg és adjuk tovább a motorjaikat. Szóval volt egy jó ajánlatuk tőlünk arra, hogy a Red Bull biztosan motorhoz jusson, de aztán mégis külön egyezséget kötöttek velük. Mi igyekszünk segíteni, de nem kell nekik a segítségünk.”