F1: Grosjean átadta a slusszkulcsot

Elbúcsúzott a családtól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.30. 09.30

Évtizedes együttműködés után Romain Grosjean vasárnap utolsó versenyét teljesítette az enstone-i Forma-1-es csapatnál, pontszerzéssel búcsúzott a Lotustól.

Romain Grosjean jó tíz évvel ezelőtt került be a Renault utánpótlás-nevelő programjába, majd 2009 második felében Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget is kapott a francia gyártó gyári csapatánál.
Az akkor lejtőre került Renault-nál 2010-re nem tartották meg, de az enstone-i gárda 2012-re visszahívta az addigra már GP2-es bajnoki címet franciát, aki a kicsit vad kezdés után erős, megbízható versenyzővé vált, gyűjtötte a dobogókat és az elmúlt két, nehezebb évben is kitartott. 
F1: Grosjean átadta a slusszkulcsot 1
Az utolsó közös fotó
Bár ha minden jól megy, a Lotusból 2016-ra újra a Renault gyári csapata lesz, de Grosjean már nem lesz ott, jövőre az újonnan belépő amerikai csapat, a Ferrari-partner Haas építésében segít. A vasárnapi Abu-Dzabi Nagydíj tehát a búcsú volt számára, ami a 2 pontot érő 9. helynek köszönhetően jól sikerült.
“Érzelemgazdag kaland volt ez számomra, örülök, hogy pontokkal köszönhetek el az enstone-i srácoktól az utolsó versenyemen! Végig nagyon hajtanom kellett, egyáltalán nem volt sima ügy, sok mindenre kellett figyelni az autón. De a csapat taktikai döntése és a bokszkiállások fantasztikusak voltak!” – mondta.
F1: Grosjean átadta a slusszkulcsot 2
A motorszállító Mercedesnél is gondoltak a franciára
Grosjean a 11. helyen zárta a 2015-ös idényt, 51 pontot gyűjtött – Belgiumban a dobogóra is felállt -, hajszál híján kétszer annyit, mint csapattársa, Pastor Maldonado.  
“Nagyon sokat köszönhetek ennek a csapatnak, igazán mintha a családom lenne. Egyszer talán még visszatérhetek. Ez volt a pályafutásom eddigi legjobb éve!”
A 29 éves francia helyét a 2014-es GP2-bajnok, az idén számos szabadedzésen vezető Jolyon Palmer veszi át, akinek Grosjean jelképesen át is adta a stafétát, vagyis a “slusszkulcsot”.
“Szép verseny és minden jót! Köszönöm, hogy épségben visszahoztad a kocsit és köszi a kulcsokat!” – írta Palmer a Twitteren az alábbi fotóhoz.
F1: Grosjean átadta a slusszkulcsot 3

Kommentek

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.