F1: Rosberg behúzta az utolsót is

Forma-1 Abu-Dzabi Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.29. 15.52

A Mercedes a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon sem adott teljesen szabad kezet a pilótáknak, így Nico Rosberg győzött Lewis Hamilton előtt, Kimi Räikkönen a 3.


Nico Rosberg idei 6., a Mercedes-csapat 12. kettős győzelmét aratta a 2015-ös Forma-1-es szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon. A 12 kettős győzelemmel az alakulat megdöntötte saját tavalyi, 11-es rekordját.
Bár a 2. helyen beérő Lewis Hamilton szeretett volna eltérő gumistratégiával próbálkozni, a csapat nem vállalta a rizikót, így a német pilóta sikere nem volt igazi veszélyben.
Mögöttük Kimi Räikkönen egy kicsit hosszúra nyúlt kerékcsere ellenére is a 3. helyen ért be, idei harmadik dobogós helyezését szerezve. Mögötte a 15. helyről rajtolócsapattárs, a más stratégiát végrehajtó Sebastian Vettel végzett.
A 150. F1-es futamát teljesítő Force India Sergio Perez 5. és Nico Hülkenberg 7. helyét ünnepelhette, ők a Red Bull-os Daniel Ricciardót fogták közre.


A Williamsnek Felipe Massa hozott egy 8. helyet, miközben Valtteri Bottas a rajtnál visszaesett, majd a bokszban ütközött, amely után már esélytelenül körözgetett csak.
A jövőre már a újonnan belépő amerikai csapatnál, a Haasnál versenyző Romain Grosjean pontszerzéssel búcsúzott a Lotustól, a 9. lett, míg az utolsó pontocskát Danyiil Kvjat szerezte meg a Red Bull-lal.
Bár a Toro Rossó-s Max Verstappen ezúttal is csinálta a show-t, az agresszív versenyzésért ezúttal nem pont, hanem időbüntetés járt, végül csak a 16. lett. A mclarenes Fernando Alonso rögtön a rajtnál ütközött Pastor Maldonadóval, a venezuelai kiesett, a spanyolt büntették, négyszer járt a bokszban, féltávnál már a futam feladását pedzegette a rádión, a végén a Manorok előtt, a 17. pozícióban intették le.
Így zajlott a verseny


A lassan lenyugvó nap fényében felsorakoztak a Forma-1-esek a 2015-ös idény utolsó versenye, az Abu-Dzabi Nagydíj rajtrácsára.
A Yas Marina pályán a pole-ból – sorozatban hatodszor – Nico Rosberg indult, mellőle világbajnok csapattársa, Lewis Hamilton, mögülük a második sorból Kimi Räikkönen és a Force Indiá-s Sergio Perez, a harmadikból a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valterri Bottas, a negyedikből Nico Hülkenberg és Felipe Massa, az ötödikből a Red Bull-os Danyiil Kvjat és a Toro Rossó-s Carlos Sainz kezdett.
Sebességváltó-csere miatt Romain Grosjean 5 helyet visszalépve 18., Sebastian Vettel a simán elszúrt időmérő után a 15. helyről indult.
Rosberg jól lőtt ki a rajtnál, Hamilton épp megőrizte a 2. helyet, mögötte Räikkönen, Perez, a kiváló rajttal előrébb lépő Hülkenberg, majd Ricciardo, Sainz, Massa, Kvjat és a csúnyán visszaesett Bottas állt a top10-ben a start után.


Fernando Alonso a rajt után összeakadt Pastor Maldonadóval, az első kör végén rögtön a bokszba kellett mennie. Ugyanakkor Vettel a 2. körre már a 12. helyre kapaszkodott fel.
A tervezett kerékcseréket a Red Bull-os Kvjat kezdte a 6. körben, lágyakat vett fel. Közben csapattársa, Ricciardo és Hülkenberg kemény csatát vívott, oda-vissza előzték egymást, de az ausztrál győzött.
Nem sokkal később viszont ő, Massa, Verstappen is kint járt, sorjáztak a kerékcserék. A nagy kapkodásban Bottas és Button ütközött a bokszutcában, a finnt ráengedték az érkező McLarenre, le is tört az első szárnya.
A versenybírók Alonsónak a Maldonadóval történt ütközés miatt bokszutca-áthajtásos büntetést adtak, míg Bottasnak az új orrkúpért való látogatás után további 5 másodperces időbüntetést adtak a következő kerékcserére.
A vezető Rosberg és a 3. Räikkönen a 11. körre vett fel lágyakat, Hamilton a következő körben járt kint. Az eleve lágyakon rajtoló Vettel eddigre a 2. helyre keveredett, de az angol visszaért Räikkönen elé.


A bokszkiállások után, a futam egyharmadánál Rosberg 7 másodperccel vezetett Hamilton előtt, Räikkönen megelőzte a hosszú etapon lévő Vettelt, mögöttük Perez, a szintén nyújtott első szakaszt teljesítő Grosjean, majd Ricciardo, Massa, Kvjat és Sainz haladt a top10-ben.
Verstappen a 20. körben igyekezett csapattársát megelőzve a pontszerző bolyba érni, de elfékezte magát, ki kellett mennie friss gumikért, a 15. helyre esett vissza.
Vettel a 24. körig bírta, a cseréjénél újabb lágy szettet vett fel, Ricciardo mögé, Hülkenberg elé, a 6. helyre tért vissza.
Az élen Hamilton határozottan csökkenteni kezdte Rosberggel szembeni lemaradását, falta a tizedeket, míg a német gumiszemcsésedéssel küszködött. 
Hülkenberg a 25., Ricciardo a 26. körben vett fel friss abroncsokat, azaz megkezdődött a kerékcserék második hulláma.


A vezető Rosberg a 32. körre “menekült ki” Hamilton elől, lágyakat vett fel, míg az angol maradt kint, más stratégiát választott, a csapat pedig nem ellenkezett. Räikkönen egy körrel később járt kint, de a jobb elsőjét nagyon lassan cserélték le, Vettel mögé esett vissza.
Pár kör után a csapa utasítása alapján az újabb hosszabb etapot futó Vettel elengedte csapattársát.
20 körrel a vége előtt Hamilton 17 másodperccel, de csökkenő előnnyel vezetett, mögötte Rosberg, Räikkönen, Vettel, Perez, Ricciardo, az ugyancsak eltérő stratégián lévő Grosjean, Hülkenberg, Kvjat és Massa volt a pontszerző helyeken.
Vettelt 15 körrel a vége előtt hívták ki, hogy feltegyék a kötelezően használandó szuperlágy keveréket. Perez és Ricciardo mögé ért vissza, de a friss és gyorsabb gumikon 5 körön belül utolérte és megelőzte őket.
Hamilton a 40. körben arról kérdezte a csapatot, hogy végigmehet-e lágy szettjén, de a csapat nem engedte, hogy ennyire alternatív stratégiát válasszon, azt mondták, lehetetlen lenne, így a 41. körre felvette az újabb lágy garnitúrát. A 2. helyre, Rosberg mögé került.


Az élen Hamilton lassan faragta a Rosberggel szembeni hátrányát, gyorsabb volt, de nem eléggé, hátrébb viszont Verstappen megint csinálta a show-t, a Nasrral szembeni korábbi előzése után a hajrában a másik sauberest, Ericssont, majd a veterán Buttont is belemenősen gyűrte le, bár a pontszerzés még mindig arrébb volt. A buttonos incidens miatt a holland tininek 5 másodperces időbüntetést is kiosztottak.
Öt körrel a leintés mögött Rosberg még mindig kényelmes, 7 másodperccel vezetett, Hamilton mögötte, utánuk Räikkönen, Vettel, Perez, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Kvjat és Sainz volt az első tízben.
Rosberg végül magabiztosan győzött, Hamilton már nem érte be. Räikkönen hozta a 3. helyet, amivel az egyéni bajnokságban megverte Valtteri Bottast és megszerezte a 4. helyet.
Vettel a futamon hozta ugyanezt a pozíciót, a további pontokon  Perez, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, a lotusos búcsúversenyén remek stratégiát végrehajtó Grosjean és a Red Bull-os Kvjat osztozott.
Az abu-dzabi versennyel véget ért a 2015-ös idény, a 2016-os világbajnokság a március 18-20-ai hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik majd.
F1: Rosberg behúzta az utolsót is 1

Kommentek

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.