F1: Rosberg nagyot szívhat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.28. 08.15

Nico Rosberg szerint csapattársának, Lewis Hamiltonnak van még tartaléka az abu-dzabi hétvége hátralévő részére.

Nico Rosberg a pénteki második szabadedzésen egy körön és hosszabb etapokon egyaránt gyorsabb volt csapattársánál, Lewis Hamiltonnál, de a német szerint még messze nem dőlt el semmi. “Jól kezdődött ez a hétvége, de nagyon nehéz dolgom lesz a folytatásban” – mondta Rosberg.


“Nagyon öreg már a motorom, nagyon sokat futott korábban, emiatt lassabb vagyok az egyenesekben. Emiatt nehéz folytatásra számítok, de nincs mese, a kanyarokban kell gyorsabbnak lennem. Tényleg nagyon öreg motorról van szó, ez a pálya pedig jórészt a motorokról szól. Azért megpróbálom a legtöbbet kihozni az időmérőből és a versenyből.”

Hamilton elégedetlen volt a hosszú etapos tempójával. “Egyelőre nem tűnik jónak a hosszú etapos tempóm, dolgoznunk kell rajta” – jelentette ki a bajnok. “Változtattam néhány dolgon a két edzés között, valamivel jobb is lett az autó, de kell még egy kis plusz a harmadik edzésre.”

“Ahogy mondtam, egyelőre nem tűnik jónak a versenytempó, de változhat a helyzet, amikor valóban elkezdődik a verseny. Vannak bizonyos nehézségeim az egyensúllyal Szingapúr óta, de egyre jobb lesz. Holnap meglehet a pole, ami fontos, mert ezen a pályán nehéz előzni.”

Sebastian Vettel a második szabadedzésen Sergio Pereztől és Daniel Ricciardótól is kikapott, de a versenytempója jónak tűnt. A német úgy érzi, a Ferrarinak javulnia kell. “Ez még csak a péntek volt, tudunk még javulni” – így Vettel. “Egy kicsit nagy a lemaradásunk, jó lenne csökkenteni. A Force India meglepően gyors, de a Red Bullok is, szóval sok munka áll előttünk.”


“A Mercedes szokás szerint nagyon gyorsnak tűnt, de megpróbálunk mindent. Van még bennünk tartalék. Ami a dalt illeti, a versenymérnökömnek, Riccardo Adaminak elfelejtettem személyesen boldog szülinapot kívánni, azt hiszem, így emlékezni fog rá.”

Daniel RIcciardo örül, hogy Vettel előtt végzett, de ennél több szerinte nincs a Red Bullban. “Délelőtthöz képest állítottunk kicsit az autón, és jó irányba indultunk. Elégedett vagyok a teljesítményünkkel” – fogalmazott az ausztrál. “Valóban meglepően gyors volt a Force India, de a Ferrari és a Williams holnapra várhatóan előrelép.”

“Persze mi is találhatunk még valamit, de nem olyan sokat. A mai nap a valós tempónkat mutatta, meglátjuk, mi lesz szombaton. Ha az első ötbe kvalifikálunk, elégedett leszek.”

A nap meglepetésembere, a délutáni edzésen harmadik Sergio Perez óvatosan nyilatkozott. “A fékprobléma ellenére jó kezdés volt” – összegzett a mexikói. “Jól éreztem magam az autóban, a hosszú etapunkat a fékprobléma miatt sajnos meg kellett szakítani. Nicótól persze sok adatunk van, ezeket elemezzük majd. Az alapbeállításaink jók, jó helyzetből várhatjuk a szombatot.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.