A mezőnyhöz a 2016-os idényben csatlakozik az amerikai Haas, amely fejlesztései nagy részét a Ferrarival erősen összefonódva végzi. A Haasnak a Ferrari szállít majd motort, az együttműködésért cserébe az istálló egyik versenyzője a Ferrari-tesztpilóta Esteban Gutierrez lesz.

A mezőnynek a Ferrari-Haas együttműködés bűzlik, elsősorban azért, mert a riválisok azt gyanítják, hogy a Ferrari a Haason keresztül kerülte meg a szélcsatornás tesztekre vonatkozó szabályokat.

A Mercedes szerint a technikai együttműködés álcájával a Ferrari jogosulatlan előnyre tehet szert a Haason keresztül, ezért a csapat Abu-Dzabiban beadványban kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy tisztázza a sorozatba újonnan beszálló csapatok karosszéria-építésére és szélcsatornás teszjeire vonatkozó kétértelmű szabályokat.

Ezt a kört egyszer egyébként már lefutotta az F1 az idén, akkor indult is egy vizsgálat, amely tisztázta a Ferrarit. A Mercedes ezúttal több részlet tisztázását kéri az FIA-től.

Az Auto, Motor und Sport úgy tudja, hogy a Mercedeséhez hasonló beadványt fogalmazott meg a Force India is, kérve a Ferrari és a Haas státuszának tisztázását. A legnagyobb probléma, hogy a riválisok szerint a Ferrari és a Haas egy kiskapu miatt kijátssza azt a szabályt, amely szerint hetente 25 órát lehet a szélcsatornában tölteni.

“Elképzelhető, hogy a Ferrarinál 50 órát megy a munka a szélcsatornában. A mérnökök 25 órát dolgoznak az egyik, majd 25 órát a másik csapat színeiben” – magyarázta Andy Green, a Force India technikai igazgatója. “Az eredményeket nem osztják meg ugyan, de a tapasztalat így is tapasztalat.”