F1: Bukhat a Renault-főnök

De több pénz lesz a fejlesztésre

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.26. 09.30

A Renault Forma-1-es főnöke azt mondja, az új gyári csapat jelentősen nagyobb összegekből gazdálkodhat majd, a vezetést viszont át kell szervezni, ő maga is bukhat.

Ugyan hivatalos bejelentés továbbra sincs – bár napokon belül megérkezhet -, gyakorlatilag tényként kezelhető, hogy a Renault 2016-tól újra gyári csapataként üzemelteti az enstone-i központú, az elmúlt években Lotusként futó alakulatot. 
Bár a francia gyártó az új turbókorszakban eléggé leszerepelt az erőforrásával, a Renault F1-es projektjét vezető Cyril Abiteboul azt mondja, az új csapat tető alá hozására jelentős összeget szán a cég, jóval nagyobb keretből dolgozhatnak majd a fejlesztéseken:


“Ha pozitív döntés születik, akkor plusz pénzt kapunk a fejlesztésre. Úgy gondolom, hogy ezen a téren mindig egy kicsit szűkösen voltunk, de jelentősen több pénzt kapunk (2016-ban). Százalékosan két számjegyű emelkedésről van szó a korábbi költségvetéshez viszonyítva.” 
“Ezen felül januárban új motortesztpadunk is érkezik, ami hosszabb távon 50 százalékkal megnöveli a tesztelési kapacitásunkat. Szóval nagyon igyekszünk, invesztálunk a projektbe, én máris bizakodó vagyok.”
Abiteboul a korlátozott pénzügyi lehetőségek mellett a vezetői hiányosságokról is beszélt, cseppet sem tartja kizártnak, hogy az szükséges átszervezések keretében őt is elmozdítják.
“Úgy gondolom, hogy megvannak a megfelelő képességeink, viszont hiányzik a lendület, a határozott vezetés, a megfelelő iránymutatás. Az idei év kiválóan példázta, hogy hiányzik az összeszedettség a műszaki munkában, és ebben nekem is szerepem van. Én is a probléma része vagyok. Szóval komoly változásokra lesz szükség a menedzsmentben is, ami az én pozíciómat is érintheti.”
“Úgy gondolom, hogy a viry-i központba kell valaki, aki állandóan ott tud lenni. Nekem egyszerűen lehetetlen egyszerre foglalkozni a stratégiával, a Lotus átvételével, az új F1-es projekt kidolgozásával és emellett a szükséges időt Viry-ben tölteni. Szóval meg kell majd vizsgálnunk, hogy mi is történt és hogyan tovább. Számomra első a csapat érdeke. A munkámhoz tartozik, hogy a lehető legjobb struktúrát kínáljam a Renault-nak, hogy aztán a világbajnoki címért küzdhessünk.”

Kommentek

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.