F1: Bukhat a Renault-főnök

De több pénz lesz a fejlesztésre

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.26. 09.30

A Renault Forma-1-es főnöke azt mondja, az új gyári csapat jelentősen nagyobb összegekből gazdálkodhat majd, a vezetést viszont át kell szervezni, ő maga is bukhat.

Ugyan hivatalos bejelentés továbbra sincs – bár napokon belül megérkezhet -, gyakorlatilag tényként kezelhető, hogy a Renault 2016-tól újra gyári csapataként üzemelteti az enstone-i központú, az elmúlt években Lotusként futó alakulatot. 
Bár a francia gyártó az új turbókorszakban eléggé leszerepelt az erőforrásával, a Renault F1-es projektjét vezető Cyril Abiteboul azt mondja, az új csapat tető alá hozására jelentős összeget szán a cég, jóval nagyobb keretből dolgozhatnak majd a fejlesztéseken:


“Ha pozitív döntés születik, akkor plusz pénzt kapunk a fejlesztésre. Úgy gondolom, hogy ezen a téren mindig egy kicsit szűkösen voltunk, de jelentősen több pénzt kapunk (2016-ban). Százalékosan két számjegyű emelkedésről van szó a korábbi költségvetéshez viszonyítva.” 
“Ezen felül januárban új motortesztpadunk is érkezik, ami hosszabb távon 50 százalékkal megnöveli a tesztelési kapacitásunkat. Szóval nagyon igyekszünk, invesztálunk a projektbe, én máris bizakodó vagyok.”
Abiteboul a korlátozott pénzügyi lehetőségek mellett a vezetői hiányosságokról is beszélt, cseppet sem tartja kizártnak, hogy az szükséges átszervezések keretében őt is elmozdítják.
“Úgy gondolom, hogy megvannak a megfelelő képességeink, viszont hiányzik a lendület, a határozott vezetés, a megfelelő iránymutatás. Az idei év kiválóan példázta, hogy hiányzik az összeszedettség a műszaki munkában, és ebben nekem is szerepem van. Én is a probléma része vagyok. Szóval komoly változásokra lesz szükség a menedzsmentben is, ami az én pozíciómat is érintheti.”
“Úgy gondolom, hogy a viry-i központba kell valaki, aki állandóan ott tud lenni. Nekem egyszerűen lehetetlen egyszerre foglalkozni a stratégiával, a Lotus átvételével, az új F1-es projekt kidolgozásával és emellett a szükséges időt Viry-ben tölteni. Szóval meg kell majd vizsgálnunk, hogy mi is történt és hogyan tovább. Számomra első a csapat érdeke. A munkámhoz tartozik, hogy a lehető legjobb struktúrát kínáljam a Renault-nak, hogy aztán a világbajnoki címért küzdhessünk.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.