Ugyan hivatalos bejelentés továbbra sincs – bár napokon belül megérkezhet -, gyakorlatilag tényként kezelhető, hogy a Renault 2016-tól újra gyári csapataként üzemelteti az enstone-i központú, az elmúlt években Lotusként futó alakulatot. 
Bár a francia gyártó az új turbókorszakban eléggé leszerepelt az erőforrásával, a Renault F1-es projektjét vezető Cyril Abiteboul azt mondja, az új csapat tető alá hozására jelentős összeget szán a cég, jóval nagyobb keretből dolgozhatnak majd a fejlesztéseken:


“Ha pozitív döntés születik, akkor plusz pénzt kapunk a fejlesztésre. Úgy gondolom, hogy ezen a téren mindig egy kicsit szűkösen voltunk, de jelentősen több pénzt kapunk (2016-ban). Százalékosan két számjegyű emelkedésről van szó a korábbi költségvetéshez viszonyítva.” 
“Ezen felül januárban új motortesztpadunk is érkezik, ami hosszabb távon 50 százalékkal megnöveli a tesztelési kapacitásunkat. Szóval nagyon igyekszünk, invesztálunk a projektbe, én máris bizakodó vagyok.”
Abiteboul a korlátozott pénzügyi lehetőségek mellett a vezetői hiányosságokról is beszélt, cseppet sem tartja kizártnak, hogy az szükséges átszervezések keretében őt is elmozdítják.
“Úgy gondolom, hogy megvannak a megfelelő képességeink, viszont hiányzik a lendület, a határozott vezetés, a megfelelő iránymutatás. Az idei év kiválóan példázta, hogy hiányzik az összeszedettség a műszaki munkában, és ebben nekem is szerepem van. Én is a probléma része vagyok. Szóval komoly változásokra lesz szükség a menedzsmentben is, ami az én pozíciómat is érintheti.”
“Úgy gondolom, hogy a viry-i központba kell valaki, aki állandóan ott tud lenni. Nekem egyszerűen lehetetlen egyszerre foglalkozni a stratégiával, a Lotus átvételével, az új F1-es projekt kidolgozásával és emellett a szükséges időt Viry-ben tölteni. Szóval meg kell majd vizsgálnunk, hogy mi is történt és hogyan tovább. Számomra első a csapat érdeke. A munkámhoz tartozik, hogy a lehető legjobb struktúrát kínáljam a Renault-nak, hogy aztán a világbajnoki címért küzdhessünk.”