“Őrültség lett volna” a kétmotoros Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 11.40

A Mercedes-csapat elnöke szerint tönkretette volna a Forma-1-et, ha 2017-től kétféle motorszabványt vezetnek be. Keresik a kompromisszumot.

Ahogy már a Vezess.hu is megírta, a Stratégiai Munkacsoport, majd a Forma-1-es Bizottság tegnapi, párizsi szavazásai után ejtették az alternatív erőforrások 2017-es bevezetését.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azóta megjelent közleményében megerősítette a hírt: “A Forma-1-es bizottság úgy szavazott, hogy egyelőre nem viszi tovább a kérdést, azonban a jövőben újra mérlegelheti, miután a motorgyártók előterjesztik a saját elképzeléseiket a Stratégiai Munkacsoportban.”


És hogy miről is kellene megegyezni ahhoz, hogy ne kerüljön elő újra az alternatív motorok bevezetése? Az FIA jövő január 15-éig várja a kompromisszumos javaslatokat arra, hogy 2017-18-tól 1) minden csapat számára garantált legyen a hozzáférés az erőforrásokhoz, 2) csökkentsék a kliensek által fizetendő összegeket, 3) műszakilag egyszerűsítsék az erőforrásokat és 4) javítsák a motorhangot. Az előzőek mellett a jövőben minden motorgyártó köteles lesz egy később meghatározandó számú kliensnek szállítani.
A német Auto Motor und Sport szerint a mostani megegyezés egyik kulcsfigurája a Mercedes-csapat elnökeként dolgozó Niki Lauda volt. Az osztrák így nyilatkozott a lapnak:
“A sportág szempontjából jó ez a kompromisszum, ez a helyes irány. A két különböző motorszabványt használó bajnokság őrültség lett volna, tönkretette volna a Forma-1-et” – mondta Lauda, hozzátéve, hogy a motorgyártók már ezen a hétvégén, Abu-Dzabiban megkezdik a lehetséges megoldások megvitatását.

Kommentek

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.