Ahogy már a Vezess.hu is megírta, a Stratégiai Munkacsoport, majd a Forma-1-es Bizottság tegnapi, párizsi szavazásai után ejtették az alternatív erőforrások 2017-es bevezetését.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azóta megjelent közleményében megerősítette a hírt: “A Forma-1-es bizottság úgy szavazott, hogy egyelőre nem viszi tovább a kérdést, azonban a jövőben újra mérlegelheti, miután a motorgyártók előterjesztik a saját elképzeléseiket a Stratégiai Munkacsoportban.”


És hogy miről is kellene megegyezni ahhoz, hogy ne kerüljön elő újra az alternatív motorok bevezetése? Az FIA jövő január 15-éig várja a kompromisszumos javaslatokat arra, hogy 2017-18-tól 1) minden csapat számára garantált legyen a hozzáférés az erőforrásokhoz, 2) csökkentsék a kliensek által fizetendő összegeket, 3) műszakilag egyszerűsítsék az erőforrásokat és 4) javítsák a motorhangot. Az előzőek mellett a jövőben minden motorgyártó köteles lesz egy később meghatározandó számú kliensnek szállítani.
A német Auto Motor und Sport szerint a mostani megegyezés egyik kulcsfigurája a Mercedes-csapat elnökeként dolgozó Niki Lauda volt. Az osztrák így nyilatkozott a lapnak:
“A sportág szempontjából jó ez a kompromisszum, ez a helyes irány. A két különböző motorszabványt használó bajnokság őrültség lett volna, tönkretette volna a Forma-1-et” – mondta Lauda, hozzátéve, hogy a motorgyártók már ezen a hétvégén, Abu-Dzabiban megkezdik a lehetséges megoldások megvitatását.