A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt szokatlan szövetsége nyomán az FIA nemrég pályázatot hirdetett az F1-ben 2017-re bevezetendő, a jelenlegieknél jóval olcsóbb és egyszerűbb, 2,5 literes ikerturbós V6-os alternatív erőforrásokra.


A kis- és középcsapatok pénzügyi gondjait, valamint a Red Bull “számkivetettségét” megoldani, ugyanakkor a jelenlegi szállítók hatalmát letörni kívánó kezdeményezés tegnap került az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport elé, ahol meg is szavazták a dolgot – nem csoda, hiszen míg a részt vevő hat csapat (Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren, Force India) egy-egy szavazattal rendelkezik, Ecclestone-nak és Todtnak 6-6 voksa van.
Fordult viszont a kocka a második körben, ugyanis a következő lépcsőt jelentő, 24 tagú Forma-1-es Bizottságban Ecclestone és Todt csak egy-egy szavazattal rendelkezik, ugyanakkor mind a tíz csapat, a négy motorszállító, a Pirelli, a versenyszervezők, valamint a szponzorok képviselői is voksolnak, az alternatív motorok bevezetését pedig le is szavazták.


Bár szokásjog szerint a szabályokat véglegesítő fórum, az FIA Motorsport Világtanácsa csak a pecsétet üti rá az előzőleg kialakított tervezetekre, elképzelhető, hogy ebben az ügyben más lesz a helyzet, és keresztülverik a változtatást.
Egyes források szerint olyan kompromisszum is születhet, miszerint 2016-17-re békén hagyják a motorszabályokat, de 2018-ra teljesen új szabványt vezetnek be.