A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég hirdette meg a Forma-1-ben 2017-ben bevezetni kívánt, a jelenleg használt 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások alternatívájának szánt olcsóbb motorokra vonatkozó pályázatát.
Már a múlt hétvégén tudni lehetett, hogy a svájci motorguru Mario Illien cége, az IndyCarnak motorokat szállító Ilmor, valamint a GP3-nak és a tartóssági világbajnokság két LMP1-es csapatát is ellátó brit AER jelentkezett, de most kiderült, hogy van egy harmadik szereplő is a Renault versenymotor-gyártását (is) végző Mecachrome képében.
“Néhány hónappal ezelőtt elnyertük a GP3-as beszállítói szerepet, az egy 3,4 literes V6-os szívómotor lesz. A 2017-től kezdődő időszakra elnyertük a GP2-es beszállítói szerepet is, oda egy szintén 3,4 literes, turbós V6-ost gyártunk. Az FIA kiírásán 2,5 liter a maximum, de az alapmotorunk abszolút kompatibilis az FIA pályázatával” – mondta a Motorsport.comnak a cég sportigazgatója, Jean-Charles Raillat.
A Mecachrome-főnök szerint nekik már két F1-es partner esetén megérhetné a gyártás, és teljesen felkészültek egy ilyen programra.
“A számításaink szerint pénzügyileg két csapatnál hozhatna hasznot a dolog. Két csapat, négy autó, mi így számolunk. A Mecachrome talán azért is előnyben lehet, mert régóta kapcsolatban van a Forma-1-gyel. Sok nagy programot vittünk már párhuzamosan. Tavaly a Renault négy csapatnak szállított, azzal foglalkoztunk, emellett vittük a GP2-t és a jövő évtől a GP3-at is. Hozzá vagyunk szokva az ilyesmihez, és megvannak a kellő műszaki és emberi erőforrásaink. Vannak tesztberendezésink, nem is kell külön fejlesztenünk. A projektjeink pedig a tervezéstől a gyártáson keresztül a helyszíni támogatásig mindent átfognak.”