Két jelentkező a Forma-1-es motorpályázatra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.20. 17.30

Két gyártó jelentkezett a Nemzetközi Automobil Szövetség által meghirdetett alternatív Forma-1-es szállítására vonatkozó pályázatra.

Mivel a Forma-1 ura kezdettől fogva utálja a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat, és miután a Mercedes és a Ferrari nem volt hajlandó versenyképes motort adni a Red Bullnak, Bernie Ecclestone a gyártók erejének letörésére kihirdette, hogy új, alternatív erőforrást akar látni az F1-ben.
Az új erőforrások csillagászati árával küszködő kis- és középcsapatok fennmaradásának érdekében a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is besorolt Ecclestone mögé, nemrég pályázatot is hirdettek a 2017-től bevezetni kívánt alternatív motorra.


Mostanra azt is lehet tudni, kik jelentkeztek. Két gyártóról van szó. Az egyik a Red Bull-lal és Renault-val együttműködő Ilmor, a svájci motorguru Mario Illien cége az IndyCarnak a kiírással gyakorlatilag megegyező motorokat szállít Chevrolet-emblémával.
A másik a brit AER (Advanced Engine Research), amely eddig a GP3-nak szállított motorokat, és a GP2-re is pályázott, igaz ott alulmaradt a Mecachrome-mal szemben. Az AER emellett az IndyCar utánpótlás-nevelője, az Indy Lights motorszállítója is, valamint a tartóssági világbajnokságban (WEC) két LMP1-es csapatot is ellát. A Forma-1-es erőforrásuk az utóbbi szériában használt ikerturbós V6-osra épülne.
A tenderre az FIA 23-áig várja a pályázatokat, de könnyen lehet, hogy az alternatív motorból mégsem lesz semmi, mert a) a jelenlegi gyártók hajlandóak lesznek olcsó erőforrást elérhetővé tenni a kisebb csapatok számára, vagy b) a Ferrari egyszerűen megvétózza az egész kezdeményezést. 
Az Ecclestone-ból, Todtból (6-6 szavazat), valamint a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Force India képviselőiből (1-1 szavazat) összeálló, az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport legközelebb 24-én, kedden ül össze, akár már akkor jöhet újabb fejlemény, fordulat.

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.