Mivel a Forma-1 ura kezdettől fogva utálja a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat, és miután a Mercedes és a Ferrari nem volt hajlandó versenyképes motort adni a Red Bullnak, Bernie Ecclestone a gyártók erejének letörésére kihirdette, hogy új, alternatív erőforrást akar látni az F1-ben.
Az új erőforrások csillagászati árával küszködő kis- és középcsapatok fennmaradásának érdekében a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is besorolt Ecclestone mögé, nemrég pályázatot is hirdettek a 2017-től bevezetni kívánt alternatív motorra.


Mostanra azt is lehet tudni, kik jelentkeztek. Két gyártóról van szó. Az egyik a Red Bull-lal és Renault-val együttműködő Ilmor, a svájci motorguru Mario Illien cége az IndyCarnak a kiírással gyakorlatilag megegyező motorokat szállít Chevrolet-emblémával.
A másik a brit AER (Advanced Engine Research), amely eddig a GP3-nak szállított motorokat, és a GP2-re is pályázott, igaz ott alulmaradt a Mecachrome-mal szemben. Az AER emellett az IndyCar utánpótlás-nevelője, az Indy Lights motorszállítója is, valamint a tartóssági világbajnokságban (WEC) két LMP1-es csapatot is ellát. A Forma-1-es erőforrásuk az utóbbi szériában használt ikerturbós V6-osra épülne.
A tenderre az FIA 23-áig várja a pályázatokat, de könnyen lehet, hogy az alternatív motorból mégsem lesz semmi, mert a) a jelenlegi gyártók hajlandóak lesznek olcsó erőforrást elérhetővé tenni a kisebb csapatok számára, vagy b) a Ferrari egyszerűen megvétózza az egész kezdeményezést. 
Az Ecclestone-ból, Todtból (6-6 szavazat), valamint a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Force India képviselőiből (1-1 szavazat) összeálló, az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport legközelebb 24-én, kedden ül össze, akár már akkor jöhet újabb fejlemény, fordulat.