F1: Nem vár a Renault a névváltoztatással

Teljes márkacsomagot hoznának a Forma-1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.20. 12.30

Ha a Renault átveszi 2016-ra a Lotus-csapatot, rögtön az első évben nevet is változtatnak, nem várnak a sikeresebb évekre.

Bár továbbra sem lehet biztosan tudni, de úgy tűnik, hogy a Renault 2016-ra átveszi a Lotust, hogy az enstone-i alakulatot újra gyári csapatává tegye.
Mivel a Renault-motor az elmúlt két évben nem muzsikált valami jól és a Lotus sem épp remekelt, felvetődött, hogy a francia gyártó az egyértelműen nehéznek ígérkező első, átmeneti évben nem veszi a nevére a csapatot, inkább csak akkor, amikor jobb esélyük lesz a sikerekre, és megszabadulhatnak a valószínűleg tehertételt jelentő Pastor Maldonadótól és olajcég szponzorától, a PDVSA-tól.
A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.comnak beszélt a névváltoztatási elképzelésekről, kizárta, hogy a fenti forgatókönyv szerint várnának vele:
“2016-ra meglesz a névcsere, semmi okunk kivárni. Tudjuk, hogy a működés és az eredmények szempontjából 2016 átmeneti év lesz, de ettől még semmi okunk kivárni a márkaépítéssel, mert még ha a pályán nem is lesznek olyan jók az eredmények, szeretnénk egy történetet mondani.”


Az azonnali névváltoztatáshoz az FIA és a kereskedelmi jogokat igazgató Bernie Ecclestone jóváhagyása is kell, de Abiteboul szerint nincs mitől tartaniuk, egyrészt érdekes márkakapcsolással készülnek, másrészt több csapatnál is lehet névváltoztatás, nem fognak mindenkivel kitolni.
“Tudjuk, hogy mit akarunk, megvan a nevet illető stratégiánk, tudjuk, hogy a Forma-1-ben melyik márkát szeretnénk népszerűsíteni. A Renault egy nagy presztízsű márka, amelyhez más márkák is kapcsolódnak – de erről nem szeretnék többet mondani, majd a bejelentéskor minden kiderül.”
“Szóval tudjuk, hogy mit akarunk, és hogy ennek megvan a maga menete, erről már egyeztettünk is a felügyelőszervezettel. Az eljárást még nem indítottuk el, mert előbb még át kell mennie valami bizottságon, ha jól tudom. De úgy tűnik, hogy nem mi leszünk az egyetlenek, akik a névváltoztatással foglalkoznak, szóval szerintem mindenki pragmatikusan áll majd hozzá a kérdéshez” – utalt arra, hogy a Force Indiát átveheti az Aston Martin, a Red Bullnál is következhet változás, és a Manor neve is megváltozhat.

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.