A japán szemléletmódtól alapvetően idegen, hogy kívülről érkezett embereket vonjanak be különböző fejlesztésekbe, ezért utasította vissza a Honda rendszeresen a McLaren erre irányuló törekvéseit.

Azt azonban a japánok is érzik, hogy szükségük van külső segítségre, az új stratégia alapján konzultánsokat vonnak be a munkába.

A Ferrari és az FIA korábbi motorszakértője, Gilles Simon pontosan ilyen konzultáns szerepkörben dolgozik a Hondánál, ahelyett, hogy alkalmazottként vették volna fel.

Az Auto, Motor und Sport úgy tudja, hogy noha külföldi mérnökökkel továbbra sem szeretne együtt dolgozni a Honda szakurai központjában, további konzultánsok bevonása szóba jöhet.

Jenson Button bizakodó. “Egy tél alatt sok minden változhat. Olyan csapat vagyunk, amely sokat fog előrelépni. És nem azt mondom, hogy remélem, azt mondom, hogy fogunk” – fogalmazott Button.

A Renault-nál is szeretnék felgyorsítani az F1-es erőforrás fejlesztési munkálatait, felmerült, hogy a franciák szerződtetik a motorguru Mario Illient. A Renault már korábban is kért tanácsokat a szakembertől, voltak fejlesztési javaslatai is, ám ezeket a franciák végül elvetették, és a saját koncepciójukat követték.

Hivatalos megegyezés még nem született a felek között.