F1: Valami nem stimmel Massa kizárásával

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.18. 11.40

Felipe Massa szerint a Williams jó alappal fellebbezett az interlagosi kizárása ellen, a gumija egyszerűen nem lehetett olyan meleg, mint az FIA állítja.

Felipe Massa számára végig kínlódós volt a hazai hétvégéje, azonban a brazil pilóta végül a nagy nehezen megszerzett 8. helyét is elveszítette, miután a versenybírók utólag kizárták a Brazil Nagydíjról. 


A williamses veteránnál a rajt előtt mértek a megengedettnél jóval magasabb hőmérsékletet – 110 Celsius-fokos maximum helyett 137-et – a jobb hátsó gumiján, a műszaki jellegű szabálytalanságok esetén pedig csakis a diszkvalifikáció lehet a válasz. A Williams a büntetés után jelezte, hogy fellebbez, Massa így magyarázza, miért nem fogadták el a döntést:
“A Williams nem hallgathat, ugyanis nagyon furcsa, ami történt. Ha 137 fokra melegítenénk a gumit, ki is gyulladna, egyszerűen semmi értelme nem lenne. A csapat próbálja kideríteni, mi is történt, mert pillanatnyilag senki sem érti” – mondta a Globo Esportének.
A csapat vezető versenymérnöke, Rob Smedley azt mondta, hogy három másik, egymástól független szenzor is bőven a 110 fokos limit alatti értéket mért Massa gumiján, természetesen erre is épül a fellebbezés.
A Williams egyébként Massa kizárása ellenére is bebiztosította a konstruktőri bajnokság 3. helyét a Brazil Nagydíjon, így legalábbis félig-meddig elégedetten távozhattak.

Kommentek

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.