F1: A Mercedes nem engedi, hogy a pilótái diktáljanak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.17. 15.30

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint akár minden egyes versenyt elveszíthetnének, ha a pilótákra bíznák a stratégiaválasztást.

Lewis Hamilton a Brazil Nagydíjon képtelen volt megelőzni Nico Rosberget, ezért megpróbálta kihisztizni, hogy a csapattársáétól eltérő stratégiára állhasson át. A Mercedes ezt – tartva magát a 2013 óta érvényes belső szabályaihoz – nem engedte, ahogy fordított sorrendnél is lenni szokott, ezúttal is az élen álló pilóta, azaz Nico Rosberg cserélhetett először kereket, Hamilton pedig követte.

Hamilton szerint belefért volna a rugalmasság, Toto Wolff csapatfőnök szerint nem. “Nem fogjuk felülvizsgálni a szabályainkat, továbbra is egy főstratégánk lesz” – mondta a csapatfőnök.

“Ha rábíznánk a pilótára, hogy szabadon döntsön a stratégiáról, akár minden egyes versenyt elveszíthetnénk. Ez nem egy olyan ösztönvezérelt műfaj, amelyben pillanatok alatt lehet dönteni.”


“Az ösztönök néha működhetnek jól, de az összes adat ismerete nélkül legtöbbször inkább vakvágányra vezetnének. Minden marad úgy, ahogy most van.”

“Szurkolói szemmel nézve természetesen jogos igény, hogy legyen egy kis rugalmasság. De ez különböző feszültségeknek ágyazna meg. Csinálhatnánk úgy is, mint néhány csapat a múltban, ahol van első és második számú pilóta, utóbbi pedig a csapattársa közelébe sem érhet.”

“Mi változtattunk ezen, és néha nehéz is menedzselni, hogy a két pilótánk harcolhasson egymás ellen. Mondhatnánk, hogy akkor mehetünk egy lépéssel tovább, és a saját stratégáik is egymás ellen harcolhatnának, de nem akarunk ebbe az irányba menni.”

“A csapaton belüli viták romboló hatásúak. Eddig sikeresen együtt tartottuk a csapatot, és nemcsak a pilótákat, hanem a teljes utazó és a gyárban dolgozó gárdát egyaránt. És ez annak az elvnek köszönhető, hogy mindig a csapat az első. Úgyhogy csapatként az az unalmas válaszom van, hogy nem lesz semmilyen változás.”

Egyetlen kivétel elképzelhető Wolff szerint. “Hogy mi lenne akkor, ha a bajnokság sorsa dőlne el egy adott versenyen? Erre nincs válaszom, csak azt tudom, hogy mindent megtennénk annak érdekében, hogy még véletlenül se avatkozzunk bele, melyikük legyen az első, és melyikük a második. Soha nem szólnánk ebbe bele.”

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.