F1: A Mercedes nem engedi, hogy a pilótái diktáljanak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.17. 15.30

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint akár minden egyes versenyt elveszíthetnének, ha a pilótákra bíznák a stratégiaválasztást.

Lewis Hamilton a Brazil Nagydíjon képtelen volt megelőzni Nico Rosberget, ezért megpróbálta kihisztizni, hogy a csapattársáétól eltérő stratégiára állhasson át. A Mercedes ezt – tartva magát a 2013 óta érvényes belső szabályaihoz – nem engedte, ahogy fordított sorrendnél is lenni szokott, ezúttal is az élen álló pilóta, azaz Nico Rosberg cserélhetett először kereket, Hamilton pedig követte.

Hamilton szerint belefért volna a rugalmasság, Toto Wolff csapatfőnök szerint nem. “Nem fogjuk felülvizsgálni a szabályainkat, továbbra is egy főstratégánk lesz” – mondta a csapatfőnök.

“Ha rábíznánk a pilótára, hogy szabadon döntsön a stratégiáról, akár minden egyes versenyt elveszíthetnénk. Ez nem egy olyan ösztönvezérelt műfaj, amelyben pillanatok alatt lehet dönteni.”


“Az ösztönök néha működhetnek jól, de az összes adat ismerete nélkül legtöbbször inkább vakvágányra vezetnének. Minden marad úgy, ahogy most van.”

“Szurkolói szemmel nézve természetesen jogos igény, hogy legyen egy kis rugalmasság. De ez különböző feszültségeknek ágyazna meg. Csinálhatnánk úgy is, mint néhány csapat a múltban, ahol van első és második számú pilóta, utóbbi pedig a csapattársa közelébe sem érhet.”

“Mi változtattunk ezen, és néha nehéz is menedzselni, hogy a két pilótánk harcolhasson egymás ellen. Mondhatnánk, hogy akkor mehetünk egy lépéssel tovább, és a saját stratégáik is egymás ellen harcolhatnának, de nem akarunk ebbe az irányba menni.”

“A csapaton belüli viták romboló hatásúak. Eddig sikeresen együtt tartottuk a csapatot, és nemcsak a pilótákat, hanem a teljes utazó és a gyárban dolgozó gárdát egyaránt. És ez annak az elvnek köszönhető, hogy mindig a csapat az első. Úgyhogy csapatként az az unalmas válaszom van, hogy nem lesz semmilyen változás.”

Egyetlen kivétel elképzelhető Wolff szerint. “Hogy mi lenne akkor, ha a bajnokság sorsa dőlne el egy adott versenyen? Erre nincs válaszom, csak azt tudom, hogy mindent megtennénk annak érdekében, hogy még véletlenül se avatkozzunk bele, melyikük legyen az első, és melyikük a második. Soha nem szólnánk ebbe bele.”

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.