Alonso: Jó helyen vagyok a McLarennél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.17. 13.35

Fernando Alonso a számára példátlanul sikertelen 2015-ös idény végén is úgy látja, nem fogott mellé a McLaren-Hondához való igazolásával.

Miközben a Ferrari idén 3 futamot nyert, Sebastian Vettel 13-szor állt dobogóra, a vörös autó a Brazil Nagydíjon versenytempóban pedig egészen közel került a Mercedeshez, Fernando Alonso Forma-1-es pályafutása leggyengébb szezonját teljesíti a McLaren-Hondánál.


A kétszeres világbajnok idén mindössze két alkalommal tudott pontot szerezni, a évét műszaki hibák tömkelege, kiesések jellemezték. Az interlagosi hétvége jól összefoglalta az eddigieket: Alonso autójában pénteken és szombaton is kilehelte a lelkét egy Honda-erőforrás, a versenyző a pálya széléről figyelte csak a többieket.
A kempingszékből nézelődő, napozgató Alonso egész mémáradatot indított, a Twitteren a #PlacesAlonsoWouldRatherBe, azaz “helyek, ahol Alonso szívesebben lenne” hashtaggel sorjáztak a vicces fotók. A pilóta talán erre is reagálva azt mondja, továbbra is hiszi, hogy jó helyen van a McLarennél.
“Tisztában vagyok vele, hogy nehéz, elkeserítő év volt ez mindannyiunk számára, hiszen az elvárások óriásiak voltak – ugyanakkor 2014-ben a Renault és a Ferrari is hasonló problémákkal küszködött, mint idén a Honda. Csak a Mercedes csinált jól mindent az első évben. A mi nehézségeink azért nagyobbak, mint a Renault vagy a Ferrari esetében, de épp ezért ha sikerül jól dolgoznunk a télen, akkor sokkal többet is fejlődhetünk a többi gyártónál” – magyarázta.


“Egyértelműen nehéz év ez számunkra, hiszen mindannyian győzni akarunk, de jó pár éve nehéz már. Ami engem illet, a korábbi (ferraris) években is pár futam után tudtam előre, hogy nem győzhetünk, mert a Red Bull, aztán meg a Mercedes egy másodperccel gyorsabb volt mindenkinél.”
“Jó néhány éve láttam ezt már, az volt az egyik oka annak, hogy a McLaren-Hondához szerződtem, hogy a közeljövőben meg tudjuk verni a Mercedest. A mai Forma-1-ben erős, eltérő filozófiájú projekt kell a sikerhez, én azt hiszem, jó helyen vagyok most.”

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.