F1: Hülyét csinált magából az FIA-elnök

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.15. 12.15

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt megdöbbentő szűklátókörűségről és érzéketlenségről tett tanúbizonyságot a párizsi terrortámadások kapcsán.

Ahogy mindenki értesült már róla, péntek éjjel Párizsban egy összehangolt terrortámadás-sorozatban 129 veszítették életükét és több százan sérültek meg. A hír az egész civilizált világot megrázta, mindenütt ilyen-olyan gesztusokkal, virrasztásokkal emlékeznek az áldozatokra.
A hétvégi Brazil Nagydíjon a Forma-1-nek is lehetősége van hasonlóra, a több tízmilliós nézőközönség széles elérést biztosítana valamilyen gesztusnak. Külön “kapóra jött” – már ha szabad így fogalmazni ebben a helyzetben -, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) eredetileg is egyperces csendes emlékezést tervezett a verseny rajtja elé a közúti balesetek áldozatai emlékére.


Az FIA elnöke, Jean Todt szombaton érkezett meg az interlagosi pályára, de a francia valamiért nem volt képes megfelelően kezelni a helyzetet, jelentős érzéketlenségről és aránytévesztésről tett tanúbizonyságot, amikor azt mondta, hogy a párizsi áldozatok is megérdemelnek “egy pillanatnyi” emlékezést, de az egyperces csend akkor is a közúti balesetek áldozatainak szól majd.
“Tudják, hogy a közúti balesetekben elhunytak száma sokkal magasabb, mint a Párizsban meghaltaké? Nap mint nap 30-szor annyian halnak meg az utakon, mint a tegnapi párizsi gyilkosságokban. Beterveztünk egy egyperces emlékezést, és természetesen a Párizsban történteket sem hagyhatjuk figyelmen kívül. Egy pillanatra arra is gondolunk majd” – nyilatkozta a Canal+-nek.


Todt nyilatkozata komoly felháborodást keltett a paddockban, többen az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-hoz fordultak, aki azt mondta, “beszélni fog” az FIA-elnökkel.
Ecclestone közbelépése után végül úgy döntöttek, hogy a versenyzői parádén egy gyászszalaggal ellátott francia zászlót is körbevisznek a pályán, a pilóták pedig fekete karszalaggal fejezik ki gyászukat a versenynapon, az egyperces csend alatt viszont marad a közlekedési balesetekre emlékező molinó.


Todtnak egyébként sikerült még egy lapáttal rátennie szombaton: annak ellenére, hogy mennyire ragaszkodik a közúti biztonság, a balesetmegelőzés témájához, az FIA csúcskategóriájának számító Forma-1 aktuális világbajnoka, azaz a globális közlekedésbiztonsági kampány egyik vezető arca, Lewis Hamilton kedd hajnali monacói autóbalesete felett simán szemet hunyna.
“Néha túl sokat foglalkozunk felesleges, semmit sem jelentő balhékkal. Hallom, hogy mennyit foglalkoztak például Lewis kis közúti incidensével, de nem kellene ezzel törődnünk. Vannak fontosabb dolgok is” – nyilatkozta.

Kommentek

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.