Booth és Lowdon


Két hete, a Mexikói Nagydíjon röppent fel, hogy a 2015 elején a sír széléről visszarángatott Manor-csapat két oszlopos tagja, az alapító-főnök John Booth és az elnök-sportigazgató Greame Lowdon benyújtotta lemondását – az év végi távozásukat most, Brazíliában hivatalosan is megerősítették.
A jövőre már jó helyzetben, Mercedes-motorral, Williams-sebességváltóval induló kiscsapatnál megkezdték az új főnökök toborzását, elsőként az újonnan kreált versenyfőnöki posztot töltötték be.
Az új vezető nem más, mint az egykor a McLarennél sportigazgatóként dolgozó Dave Ryan, akit 2009-ben rúgtak ki a wokingi csapattól, miután kiderült, hogy Lewis Hamiltonnal közösen hazudtak a versenybíróknak az Ausztrál Nagydíjon. Hamiltont nem dobhatták ki, Ryan vitte el a balhét.
“Izgatottan csatlakozom a Manor-csapathoz a fejlődésük kulcsfontosságú időszakában” – mondta a szakember, az alakulatot “áramvonalasnak”, a munkakultúrát “együttműködőnek” nevezve. 
Wurz és Ryan, 2005


A Manor a versenyfőnök fölé egy csapatfőnököt is keres, fel is kérték a többszörös Le Mans-győztes, egykori Benetton-, McLaren- és Williams-pilótát, Alex Wurzot. A Forma-1-es pilótaszervezet, a GPDA elnöki posztját is betöltő osztrák egyébként épp a héten jelentette be, hogy visszavonul a versenyzéstől, de több más projekten dolgozik.
Szombaton így beszélt, amikor megkérdezték a manoros lehetőségről: “Megkerestek. Örültem volna, ha nem kerül a nyilvánosság elé a dolog, de tagadni nem fogom.”
Egyelőre tehát nem tudni, hogy elfogadja-e az ajánlatot Wurz, de pénteken az interlagosi paddockban elmélyült beszélgetést folytatott a Mercedes-főnök Toto Wolffal és a Williams helyettes csapatfőnökével, Claire Williamsszel – még egyszer: a Manor Mercedes-motort és Williams-sebességváltót használ jövőre.