F1: A Mercedes és Rosberg is visszaszólt Hamiltonnak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.11.15. 19.35

Lewis Hamilton a Brazil Nagydíj dobogóján ismét olyat mondott, amivel talán a csapaton belül is magára haragított néhány embert. Toto Wolff csapatfőnök visszaszólt.

Lewis Hamilton Brazíliában is pocsék vesztes volt, ahogy Mexikóban, ezúttal is arról beszélt, hogy igazán kaphatott volna a Mercedestől alternatív stratégiát, hogy megelőzhesse csapattársát. Hamilton rendszeresen elfeledkezik arról, hogy a csapaton belül született egy egyezség, amibe ő is beleegyezett (vagy bele kellett egyeznie), és addig nem is volt vele gondja, amíg ő autózott a mezőny elején: a stratégiák azonosak, és mindig az elöl haladó a kedvezményezett.

“Ami a stratégiát illeti, ha az elején meg van határozva, mit kell csinálnunk, úgy nincs igazi verseny. Jó lenne néha kockáztatni, mert versenyezni szeretnék, és az emberek is erre vágynak” – mondta Hamilton a dobogón, amit már Toto Wolff csapatfőnök sem hagyott szó nélkül.

“Ha elkezdenénk megosztani a stratégiákat, az óhatatlanul vitákat szülne a csapaton belül” – fogalmazott Wolff. “Ha ez lett volna az a verseny, amely eldönti a bajnokságot, biztosan fontolóra vettük volna, hogy szabadon válasszanak a két- és háromkiállásos stratégia közül.”

Wolff nem mondta ki, de ez egyben azt is jelenti, hogy ha valami előre meg van beszélve, azon menet közben nem lehet változtatni. Hamilton a hivatalos sajtótájékoztatón azért tovább ütötte a vasat. “Ellentétben azzal, amit Nico mondott, ott voltam közvetlenül mögötte, csak nem tudtam előzni.”

“Jó lenne, ha csinálhatnánk valami eltérőt. A csapat készít egy rakás szimulációt, ezekből választ kettőt, aztán le is ragadunk ezeknél.”

Hamilton pszichojátékára ezúttal Rosberg is reagált. “Nem lenne fair, ha a második helyen álló pilóta csak úgy átállhatna egy másik stratégiára, amiről esetleg kiderül, hogy az a jobb stratégia” – nyilatkozta a német.

Ebben a kérdésben egyébként mindenkinek egy kicsit igaza van, a Mercedes megtehetné, hogy a pilótái kezébe adja a stratégiaválasztás jogát. Az viszont nagyon nincs rendben, ha valaki csak akkor emeli fel a szavát egy régóta működő rendszer ellen, amikor éppen nem neki kedvez.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.