F1: Zárt tesztet tart a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.14. 14.15

A Forma-1 gumiszállítója a sajtó kizárásával tartja majd év végi abu-dzabi tesztjét. A Pirelli tesztpilótát is igazolt, de a 2017-es fejlesztésekkel egyelőre bajban van.

A Pirelli szombaton hivatalosan is megerősítette, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjat követő kedden, december 1-jén a Yas Marina pályán egynapos tesztet tart.


A 2016-os új konstrukciók mellett a jövőre bevezetendő ultarlágy keveréket is a pályára küldik. Minden csapat részt vesz egy-egy autóval a teszten, azonban a pártatlanság és a zavartalan munka érdekében az abroncsok mindenféle jelölés nélkül kerülnek az autókra, és a sajtó képviselőit pedig nem engedik be.
Mivel a Pirelli mostanában sok kritikát kapott a konzervatív gumiválasztása és keverékei, az egykiállásos futamok miatt, 2016-ra igyekeznek újra hirtelen “elfogyó” abroncsokat gyártani.


“Szeretnénk visszahozni a rendes gumiszakadékot. Nem tudom, hogy Abu-Dzabiban sikerül-e tökéletes megoldást találni, de a cél az, hogy az elmúlt egy-két év etaphosszabbítási tendenciájával ellentétben visszatérjünk a 2-3 kiállásos versenyekhez. A keveréken nem változtatunk, de más módol el lehet érni a hatást, kémiai úton megoldható, hogy egy idő után ne legyen értelme kint maradni, ki kelljen menni kerékcserére. A csapatok leginkább azt kérték tőlünk, hogy inkább legyen két-három kiállás, mint az idén gyakran előforduló egy kerékcserés futam” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
Az olasz gyártó 2016 mellett a gumik és az autók terén is jelentős változásokat hozó 2017-re is készül, de egyelőre nehéz helyzetben vannak. A tervek szerint újra nagyobb leszorítóerőt produkáló autókra szélesebb gumik is kerülnek, ezt viszont nagyon nehéz lesz kitesztelni a jelenlegi modellekkel.


Felmerült a jövőre már semmilyen tesztkorlátozás alá nem eső 2013-as modellek aerodinamikai “feltuningolása”, de ezt több csapat pénzügyi alapon elutasította.
“Ehhez négy-hat külön mérnökre és tesztnaponként 1 millió euróra lenne szükség” – mutatott rá a Force India egyik képviselője. 
Szintén nem tűnik járható útnak, hogy egy csapat gyártson egy darab, a 2017-es szabályoknak megfelelő külön tesztautót, ugyanis ezzel az illető alakulat kerülhetne versenyelőnybe.
A McLarennél felvetették, hogy a 2009-es nagy szabályváltozások előtti, kifinomult, erős aerodinamikájú modelleket lehetne bevetni: “Azoknak hasonló leszorítóerejük van, mint amit 2017-re szeretnénk elérni, és senkinek sem kellene építenie semmit” – mondta a versenyfőnök, Eric Boullier.


Ha tesztautó egyelőre nincs is, a Pirelli tesztpilótát már szerződtetett 2016-ra: a gumigyártó a korábban a Caterhamnél és a Saubernél versenyző holland Giedo van der Gardét igazolta a posztra.
“Jó állás, mert sokat vezethetek így” – mondta a 30 éves holland, aki nemrég GP2-es autóval már tesztelt a Pirellinek Barcelonában. “Akkor elégedettek voltak a visszajelzéseimmel, amik egybeestek az adataikkal. A Pirelli számára fontos, hogy jó pilótájuk legyen, aki tényleg képes segíteni a fejlesztési munkát.” 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.