F1: Alfa Romeo-motort kaphatott volna a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.14. 11.45

A Red Bull a Ferrarival közös motorfejlesztési programról is tárgyalt, mielőtt a Renault-hoz tért volna vissza. Átmeneti évre készülnek 2016-ban.

Miután a Red Bull leadta nevezését a 2016-os Forma-1-es idényre, úgy tűnik, elhárult a kiszállásuk veszélye. 
Úgy tudni, hogy az energiaital-gyártó nagyobbik csapata megegyezett a Renault-val, hogy jövőre Infiniti név alatt használják majd az erőforrást, amíg 2017-re jobb megoldást keresnek, ami a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által pályázaton keresett új, alternatív, duplaturbós V6-os motor lehet.


“Mindkét csapatunk marad a Forma-1-ben” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a német Sport Bildnek. “A 2016-os idény átmeneti év lesz számunkra, 2017-ben az alternatív motor érkezésére készülünk. Jean Todt (FIA-elnök) és a Bernie Ecclestone is ezt ígérte nekünk. Olcsóbb lesz, és azzal függetlenné válhatunk az autógyártóktól. Az alternatív motor bevezetése a Forma-1-ben maradásunk feltétele volt.”
A hétvégén ugyanakkor az is kiderült, mire célzott a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nemrég, amikor a Red Bull-lal közös motorfejlesztési program lehetőségét emlegette.
A Motorsport.com szerint miután a Mercedes elutasította a Red Bull közeledését, a Ferrarival megkezdett tárgyalásokban kiformálódott egy koncepció, amely a Maranellóban gyártott, de a Red Bull-lal közösen fejlesztett, Alfa Romeo néven futtatott erőforrásokról szólt.


A fejlesztési költségeket a Red Bull viselte volna, az eltérő márkanév pedig lehetővé tette volna, hogy a motorfejlesztési zsetonokkal külön gazdálkodjanak. Az ötlet végül a túl nagy befektetési igény és a motorok homologizációját illető bizonytalan szabályozás miatt esett kútba.
Az Alfa Romeo-irány azonban egy kicsit más formában tovább élhet: a német Auto Motor und Sport szerint a Stratégiai Munkacsoport következő, november 24-i ülésén a Ferrari az alternatív motor alternatívájaként ezen a néven kínál majd a jelenlegire épülő, de olcsóbb erőforrást a klienseknek.
Ami a Red Bull felkészülését illeti, a Milton Keynes-i csapat vezető versenymérnöke, Paul Monaghan azt mondta Interlagosban, hogy “aggodalomra semmi ok”, elkészülnek az új autóval a jövő február 22-én kezdődő első téli tesztre. 

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.