F1: Alfa Romeo-motort kaphatott volna a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.14. 11.45

A Red Bull a Ferrarival közös motorfejlesztési programról is tárgyalt, mielőtt a Renault-hoz tért volna vissza. Átmeneti évre készülnek 2016-ban.

Miután a Red Bull leadta nevezését a 2016-os Forma-1-es idényre, úgy tűnik, elhárult a kiszállásuk veszélye. 
Úgy tudni, hogy az energiaital-gyártó nagyobbik csapata megegyezett a Renault-val, hogy jövőre Infiniti név alatt használják majd az erőforrást, amíg 2017-re jobb megoldást keresnek, ami a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által pályázaton keresett új, alternatív, duplaturbós V6-os motor lehet.


“Mindkét csapatunk marad a Forma-1-ben” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a német Sport Bildnek. “A 2016-os idény átmeneti év lesz számunkra, 2017-ben az alternatív motor érkezésére készülünk. Jean Todt (FIA-elnök) és a Bernie Ecclestone is ezt ígérte nekünk. Olcsóbb lesz, és azzal függetlenné válhatunk az autógyártóktól. Az alternatív motor bevezetése a Forma-1-ben maradásunk feltétele volt.”
A hétvégén ugyanakkor az is kiderült, mire célzott a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nemrég, amikor a Red Bull-lal közös motorfejlesztési program lehetőségét emlegette.
A Motorsport.com szerint miután a Mercedes elutasította a Red Bull közeledését, a Ferrarival megkezdett tárgyalásokban kiformálódott egy koncepció, amely a Maranellóban gyártott, de a Red Bull-lal közösen fejlesztett, Alfa Romeo néven futtatott erőforrásokról szólt.


A fejlesztési költségeket a Red Bull viselte volna, az eltérő márkanév pedig lehetővé tette volna, hogy a motorfejlesztési zsetonokkal külön gazdálkodjanak. Az ötlet végül a túl nagy befektetési igény és a motorok homologizációját illető bizonytalan szabályozás miatt esett kútba.
Az Alfa Romeo-irány azonban egy kicsit más formában tovább élhet: a német Auto Motor und Sport szerint a Stratégiai Munkacsoport következő, november 24-i ülésén a Ferrari az alternatív motor alternatívájaként ezen a néven kínál majd a jelenlegire épülő, de olcsóbb erőforrást a klienseknek.
Ami a Red Bull felkészülését illeti, a Milton Keynes-i csapat vezető versenymérnöke, Paul Monaghan azt mondta Interlagosban, hogy “aggodalomra semmi ok”, elkészülnek az új autóval a jövő február 22-én kezdődő első téli tesztre. 

Kommentek

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.