A Renault már a három héttel ezelőtti Amerikai Nagydíjra elszállította a 11 zsetonnal fejlesztett új erőforrását, de a Toro Rosso egyáltalán nem kért belőle, a Red Bullnál pedig inkább kivártak, és csak most, a Brazil Nagydíjon vetik azt be.
A hétvége kezdetén Daniel Ricciardo autójába kerül be az erőforrás, pénteken teszteli majd az ausztrál, hogy kiderüljön, van-e, és ha igen, mekkora az előrelépés. A Red Bull Forma-1-es jövője is múlhat ezen, pozitív tapasztalatok esetén a tulajdonos, Dietrich Mateschitz rábólinthat a Renault-val kialkudott közös folytatásra.


“Csapatként tudnunk kell, milyen a motor. Egyelőre nem dőlt el, mi lesz a jövő évben, de ha pozitívumokat látunk ezen a hétvégén és biztatónak tűnik a folytatás, akkor világosabb lehet a választás. Ami konkrétan engem illet, nincs vesztenivaló a motorcserével, hiszen így, két futammal a vége előtt, nem küzdünk a bajnoki címért, ezen a pályán amúgy se lenne sok esélyünk a dobogóra, szóval miért ne tennénk próbát? Ahogy mondtam, legalább egy kicsit tisztábban láthatunk” – nyilatkozta Ricciardo csütörtökön az interlagosi pályán.
“Természetesen kíváncsi vagyok a motorra, bár nincsenek túl nagy elvárásaim. A Renault-nál azt mondták, hogy nem lesz nagy ugrás a köridőben, egy-két tizedről lehet szó. Ha egy-két tizedet mondanak, akkor az közelebb van az egyhez. Inkább a vezethetőség érdekel, hogy azon a téren van-e javulás, jobban reagál-e a gázadásra, jobban lehet-e kezelni a gumikat a versenyen, ilyesmik.”
Ricciardo a csere miatt legalább 10 helyes hátrasorolással indul vasárnap délután, de nem bánja, azt mondja, jobb most, Brazíliában lenyelni ezt, hogy aztán a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon jó esélyekkel állhasson rajthoz:
“Mindenképp ki akartuk próbálni ezt a motort valamikor, és logikusabb itt, mint Abu-Dzabiban. Az információgyűjtés mindig hasznos, és a mostani hétvége tanulságaival a tarsolyunkban talán már versenyképesebben mehetünk majd Abu-Dzabiba. Tavaly elég jó volt a tempónk ott, a bokszutcából indulva a 4. helyen értünk be. Idénre a Williams és a Ferrari is erősebb lett, de azért nekünk is lehet ott keresnivalónk. Vannak egyenesek, de az összes kanyar fekszik az autónknak, ott jobb esélyeink lehetnek.”