Texas eredetileg azt vállalta, hogy tíz éven keresztül 250 millió dollárt fizet ki a versenyért, ennek megfelelően 2012-ben, 2013-ban és 2014-ben a pálya meg is kapta a 25 millió dolláros támogatást. Az idén viszont már csak 19,5 millió dollár érkezett, amelyről a pálya vezetői már korábban tudtak, de csak most jelentették be.

A csökkenő támogatás mellett az idei egyenleget rontja, hogy a rossz idő miatt kevesebb jegyet adtak el, ezek egy részére ráadásul kedvezményt is adtak. “Ha nagyon egyszerűen akarok fogalmazni, ezt elcsesztük” – mondta Bobby Epstein, a pálya elnöke.

“Senki nem láthatta, hogy ez lesz, eléggé érzékenyen érintett minket. A nagy kérdés most az, hogy vissza tud-e térni a verseny?” Mivel a futam egész koncepcióját részben az állami támogatásra fűzték fel, nehéz helyzetbe kerültek a szervezők, amit Bernie Ecclestone is elismert.

“Ha megváltoztak a körülmények, nehéz lesz folytatni az austini történetet” – fogalmazott az üzletember. Az állami támogatás visszavágását Texas azzal indokolta, hogy a főszámvevői iroda új számításai szerint a futam húsz százalékkal kevesebb hasznot hoz az állam számára, mint ahogy korábban számolták.