Az FIA szerette volna elérni, hogy a gyártók legfeljebb 12 millió eurót számlázzanak a motorokért, ezt azonban a Ferrari – élve az F1-es “alkotmányban” biztosított jogával – megvétózta. Jean Todt FIA-elnöktől kaptak a vétó miatt hideget-meleget az olaszok, aztán Todt bejelentette, hogy 6-7 millió eurós alternatív motort vezetne be a szövetség az F1-ben. Kivéve persze, ha a gyártók elfogadják a költségplafont.

Sergio Marchionne Ferrari-elnök szerint az FIA szerepet tévesztett, a szövetség nem diktálhat üzleti feltételeket másoknak. “A Ferrari álláspontja teljesen világos ebben az ügyben, míg Jean Todt víziója teljesen obszcén” – mondta Marchionne.

“Az, hogy az FIA odamegy a gyártókhoz, feltételeket kezd diktálni, és megpróbálja befolyásolni az üzletpolitikát, szerintem felháborító elképzelés, amely ráadásul minden logikát nélkülöz.”

Marchionne szerint a Ferrarinak nincs semmiféle morális kötelezettsége, nem kell olcsóbban motort adnia a kisebb csapatpknak. “Úgy gondolom, hogy Jean Todt lázasan megoldást keres, de ez nem lehet összefüggésben a Ferrari saját erőforrásának fejlesztésével. Ezt Ecclestone-nal és a többiekkel kell megoldani.”

“Ez az egész nem a Ferrari gondja, az a kijelentés pedig, hogy bármilyen morális kötelezettségünk lenne, tűréshatárhoz közeli. A kívülállóknak fogalmuk sincs a fejlesztési költségekről, az ár, amiről szó van, még a gyújtógyertyákra sem lenne elég.”