F1: A Red Bull marad a Renault-val?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.10. 11.40

Brit sajtóértesülés szerint a Red Bull és a Renault a megegyezés küszöbén áll, 2016-ban is marad a franciák motorja, de más feltételekkel, drágábban kapja majd a csapat.

Miután a Mercedes és a Ferrari kerek perec visszautasította, hogy az aktuálisan legutóbbi motorokat adja a Red Bull Racingnek 2016-ra, a Honda pedig a McLaren vétója miatt nem társulhat a Milton Keynes-i csapattal, az alakulatnak nem maradt más választása, mint valahogyan kiegyezni az eredetileg ejteni kívánt Renault-val.
A brit Autosport értesülése szerint mostanra sikerült kidolgozni a megoldást, így a Red Bull jövőre is a Renault erőforrásaival indulhat, azonban egészen más feltételekkel.


A csapat megkapja ugyan a Renault-motort, azonban a francia gyártóhoz kötődő szponzorok, az Infiniti – a Renault-Nissan japán luxusalmárkája -, valamint a régi Renault-partner Total jelentősen kisebb összegekkel támogatja a Red Bullt. 
Míg eddig az említett támogatóktól kétszer annyi pénz folyt be, mint amennyibe a motor került a csapatnak, a jövő évtől már valódi pénzt láthat a Renault – ami a Lotusból létrehozni kívánt gyári csapat építését is segíti majd. 
Szintén előnyös lenne a leendő gyári csapat szempontjából, ha a Red Bullban dolgozó erőforrás márkanevét ejtenék, Renault helyett valami más néven, vagy akár név nélkül használnák a motort.
Az Autosport kiemeli, hogy bár a megegyezés elvi keretei mostanra megvannak, még mindig nem lehet biztosra venni semmit, ugyanis a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitzé a végső szó, ő pedig még nem döntött.
“Egyelőre nincs döntés, Mateschitz mondja majd meg, mi legyen. A nagyfőnök még nem döntötte el, hogy marad-e a Red Bull a Forma-1-ben vagy sem, még minden a levegőben lóg” – idézett egy névtelenül nyilatkozó bennfentest a szaklap.

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.