F1: Grosjean a Ferrarihoz készül

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.09. 11.05

A Lotustól a jövőre belépő Haashoz igazolt Romain Grosjean nem titkolja, hogy az amerikai csapatot ugródeszkának tekinti a Ferrarihoz. Már olaszul tanul a pilóta.

A Forma-1-be jövőre lép be az amerikai Haas-csapat, amely a Ferrarival szoros együttműködésben, már-már fiókcsapatként kíván részt venni a sportágban. Az alakulat az idén a Ferrarinál tesztpilótaként dolgozó Esteban Gutierrezt, valamint első számú versenyzőként a lotusos Romain Grosjeant igazolta.
Az utóbbi versenyző már korábban is utalt arra, hogy a Haast a Ferrarihoz vezető ugródeszkaként látja, a napokban pedig megerősítette, hogy középtávon – mondjuk Kimi Räikkönen távozása után, 2017-ben – már a maranellói csapatnál szeretne versenyezni. Olaszul is tanul.


“Kérdezzék bármelyik autóversenyzőt, senki nem fogja azt mondani, hogy nem szeretne egy napon a Ferrarinál versenyezni. Elsődlegesen nem ezért írtam alá a Haashoz, de jó volt tudni, hogy a csapat bírja a Ferrari támogatását. Azért vagyok a Forma-1-ben, mert szeretnék világbajnok lenni, és úgy éreztem, ehhez a legjobb út a Haason keresztül vezet. Úgy gondolom, hogy a legjobb éveim még ezután jönnek” – mondta a brit Sky Sportsnak a 29 éves francia.
 
“Az ember a saját szerencséjének kovácsa. Ha igyekszik mindent jól csinálni, akkor a szerencse is mellé áll. Az az álmom, hogy pár éven belül a Ferrarinál legyek. Két, három, négy év múlva? Nem tudom. De szeretnék még a Ferrarinál vezetni a visszavonulásom előtt. Érteni értem az olasz nyelvet, de nem beszélem, bár máris leckéket veszek.”
Grosjean 2009-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, a Renault-nál vezetett az idény második felében, de ejtették. A GP2-be visszatérve bajnok lett 2011-ben, 2012-ben pedig újabb lehetőséget kapott a Lotusnál.  

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.