F1: Elszúrták a motorszabályokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.09. 14.40

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke elismeri, hogy több hibát is elkövettek a Forma-1-ben tavaly bevezetett új motorokra vonatkozó szabályok megírásakor.

A Forma-1-ben 2014-ben vezették be az új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrásokat, amelyek műszaki szempontból tényleg a jövőt képviselik, de a fejlesztésük és gyártásuk olyan drága, hogy a motorok ára megkétszereződött, a csapatoknak évi 18-24 millió euróba kerülnek.
A Ferrari ennek ellenére nemrég megvétózta, hogy 12 millió eurós plafont vezessenek be, és a Mercedes is azzal érvel, hogy még a jelenlegi árak mellett is veszteséggel dolgozik.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elismeri, hogy nem voltak elég körültekintőek az új formulára vonatkozó szabályok megírásakor.
“Nem javasoltunk ármaximumot, ami valószínűleg hiba volt. Persze nem valószínű, hogy átment volna valami ilyesmi, hiszen hat éve próbálkozunk már a kiadások korlátozásával, de sosem fogadták el. De pont ezért keressük folyamatosan a megoldásokat, amelyekkel olcsóbbá lehetne tenni az F1-et” – idézte az Autosport.
Miután a Red Bull és a Renault kapcsolata összeomlott, a Mercedes és a Ferrari pedig elutasította, hogy versenyképes motort adjon a csapatnak (a Hondát pedig a McLaren vétója köti), könnyen lehet, hogy az energiaital-gyártó “jobb híján” kénytelen lesz kiszállni a Forma-1-ből. Todt szerint az is hiba volt, hogy csak maximálták a gyártók által kiszolgálható csapatok számát, minimumkövetelményt nem fektettek le:


“Ennek is szerepelnie kellene a szabályokban, de kimaradt. A szövegben csak az szerepel, hogy bizonyos számú csapatnál többet – ez három – nem lehet kiszolgálni, az viszont nincs benne, hogy legalább hány csapatnak kellene szállítani.”
Mivel a gyártókkal nem sikerült zöld ágra vergődni a költségcsökkentési, ármaximálási tervekkel, az FIA most azt tervezi, hogy 2017-re egy alternatív, olcsóbb erőforrást is elérhetővé tesz az F1-ben.

Kommentek

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.