F1: A fiókcsapat verheti a Ferrarit?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.08. 12.10

A Forma-1-be 2016-ban belépő amerikai Ferrari-partner, a Haas alapító-főnöke azt mondja, a kasztnijuk jobb lehet a nagycsapaténál, akár verhetik is az olasz alakulatot.

A Forma-1-be 2016-ban lép be az amerikai Haas F1, Gene Haas új csapata a Ferrarival szoros együttműködésben, számos maranellói alkatrésszel száll be a versenybe. A szakember a brit Sky Sportsnak nyilatkozva azt is megkockáztatta, hogy a kasztnijuk jobb lesz az olaszokénál:
“Az erőforrás, a sebességváltó, a felfüggesztések jelentős része a Ferraritól származik majd, de így is lesz bőven, ami a dolgunk. A CFD-elemzéseinket (számítógépes áramlástani szimuláció – a szerk.) magunk végezzük, és a kasztni terén a Dallarával is szorosan együttműködünk, azonban mi magunk gyártjuk az elemeket. Semmi akadályát nem látom, hogy ugyanolyan jók lehessünk, mint mások. Nagyon okos szakemberek dolgoznak az autón Kannapolisban” – magyarázta.


“Azt hiszem, a kasztnink jelentősen eltér majd a Ferrariétól, hiszen azon külön dolgozunk. Úgy gondoljuk, hogy a mi kasztnink bizonyos értelemben jobb is lesz majd a Ferrariénál, ugyanis mi korszerűbb… na jó, nem azt mondom, hogy korszerűbb, de más megközelítést alkalmazunk, mint ők, és szerintünk a miénk a jobb dizájn. A Ferrari konvencionálisabb darab, maradnak amellett, amit évek óta csinálnak, szóval ezen a téren nagy különbségek lehetnek.”
Haas szerint akár meg is verhetik jövőre a Ferrarit, Maranellóból sem igyekeznek majd gáncsolni őket. 


“Szerintem semmi negatívum nincs abban, hogy Ferrari-fiókcsapat leszünk, hiszen ez inkább a kiválóság jele, azt jelenti, sok tekintetben csúcstechnológiával dolgozhatunk. Ezen a téren persze nem verhetjük meg őket. Hogy a versenyzésben sikerülhet-e? Nem tudom. De őszintén mondhatom, hogy szerintem a Ferrari semmit sem tartott vissza előlünk, kinyitották előttünk az ajtót, megmutatták, hogy mi ezt és így csináljuk, ha a saját fegyvereinkkel legyőztök minket, abból mi is tanulhatunk.”
A Haasnál jövőre a Lotustól átigazolt Romain Grosjean, valamint a korábbi Sauber-pilóta, idén a Ferrari tesztelőjeként dolgozó Esteban Gutierrez versenyez majd.

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.