F1: A fiókcsapat verheti a Ferrarit?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.08. 12.10

A Forma-1-be 2016-ban belépő amerikai Ferrari-partner, a Haas alapító-főnöke azt mondja, a kasztnijuk jobb lehet a nagycsapaténál, akár verhetik is az olasz alakulatot.

A Forma-1-be 2016-ban lép be az amerikai Haas F1, Gene Haas új csapata a Ferrarival szoros együttműködésben, számos maranellói alkatrésszel száll be a versenybe. A szakember a brit Sky Sportsnak nyilatkozva azt is megkockáztatta, hogy a kasztnijuk jobb lesz az olaszokénál:
“Az erőforrás, a sebességváltó, a felfüggesztések jelentős része a Ferraritól származik majd, de így is lesz bőven, ami a dolgunk. A CFD-elemzéseinket (számítógépes áramlástani szimuláció – a szerk.) magunk végezzük, és a kasztni terén a Dallarával is szorosan együttműködünk, azonban mi magunk gyártjuk az elemeket. Semmi akadályát nem látom, hogy ugyanolyan jók lehessünk, mint mások. Nagyon okos szakemberek dolgoznak az autón Kannapolisban” – magyarázta.


“Azt hiszem, a kasztnink jelentősen eltér majd a Ferrariétól, hiszen azon külön dolgozunk. Úgy gondoljuk, hogy a mi kasztnink bizonyos értelemben jobb is lesz majd a Ferrariénál, ugyanis mi korszerűbb… na jó, nem azt mondom, hogy korszerűbb, de más megközelítést alkalmazunk, mint ők, és szerintünk a miénk a jobb dizájn. A Ferrari konvencionálisabb darab, maradnak amellett, amit évek óta csinálnak, szóval ezen a téren nagy különbségek lehetnek.”
Haas szerint akár meg is verhetik jövőre a Ferrarit, Maranellóból sem igyekeznek majd gáncsolni őket. 


“Szerintem semmi negatívum nincs abban, hogy Ferrari-fiókcsapat leszünk, hiszen ez inkább a kiválóság jele, azt jelenti, sok tekintetben csúcstechnológiával dolgozhatunk. Ezen a téren persze nem verhetjük meg őket. Hogy a versenyzésben sikerülhet-e? Nem tudom. De őszintén mondhatom, hogy szerintem a Ferrari semmit sem tartott vissza előlünk, kinyitották előttünk az ajtót, megmutatták, hogy mi ezt és így csináljuk, ha a saját fegyvereinkkel legyőztök minket, abból mi is tanulhatunk.”
A Haasnál jövőre a Lotustól átigazolt Romain Grosjean, valamint a korábbi Sauber-pilóta, idén a Ferrari tesztelőjeként dolgozó Esteban Gutierrez versenyez majd.

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.