F1: Räikkönen már másodhegedűsnek se jó?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.06. 09.40

Kimi Räikkönen idén is nagy verést kapott ferraris csapattársától, egyesek szerint a 2007-es bajnokból már kifogyott a spiritusz, megöregedett. Ő még hiszi, hogy győzhet.

Kimi Räikkönen 2012-ben, két év kihagyás után igen erősen tért vissza a Forma-1-be a Lotusnál, sorjáztak a dobogós helyezések, még két futamot is nyert a csapattal. 2014-re visszatért korábbi csapatához, a Ferrarihoz, de mind tavaly, mind idén jócskán lemaradt az aktuális csapattársától. 


Fernando Alonso pontjainak alig több mint harmadát (34,2 %) hozta 2014-ben, míg idén, 17 futam után csak feleannyi egysége (49 %) van, mint Sebastian Vettelnek. Szintén feltűnő, hogy Räikkönen tavaly és idén is több balesetbe keveredett, csak nemrég Oroszországban, majd a múlt hétvégén Mexikóban is ütközött például a williameses Valtteri Bottasszal, míg Austinban a 18 éves Max Verstappen kergette le a pályáról a 2007-es bajnokot.
A brit Sky Sports F1 Midweek Report műsorában két F1-es szakértő is elég lesújtó képet festett a 36 éves finnről.
“36 éves, a mezőny legidősebb pilótája, már nem ugyanaz a Kimi, aki egykor volt. A mindannyiunk által szeretett, 2003-2005 közötti, belemenős Kimi már nincs meg, az idő megy, és ez kezd már megmutatkozni. Ő az a típus, aki a reakcióiból – a fenomenális reakcióiból! – élt, de a korral ezek megkopnak, és ez kezd is látszani. Már nem ugyanaz a versenyző, aki egykor volt, szomorú ezt látni” – mondta a köztiszteletben álló veterán szakújságíró, Maurice Hamilton.
A Toyota és a Renault egykori technikai igazgatója, Mike Gascoyne a ferrarisok mexikói dupla kiesését példaként hozva hozzátette, hogy Räikkönen már másodhegedűsnek sem alkalmas:


“Amikor Kimi a megfelelő szinten teljesít, akkor az a típus, akit nem izgat, mi történik, mindegy neki, hogy a csapattársa vitte el a pole-t, ő csak teszi a dolgát, és ezzel kiváló alternatíva a csapat számára. De ehhez teljesíteni kell, és ahogy a múlt hétvégén láttuk, miután Sebastiannak szétesős versenye volt, máris szenvedett a Ferrari, mert Kimi nem volt ott, hogy átvegye a stafétát. Már nem hozza ezt a szintet.”
Räikkönen egyébként épp a múlt hétvégén – de még a Mexikói Nagydíj előtt – adott interjút a Forma-1 hivatalos oldalának, a kérdések között természetesen az is felmerült, hogy az elmúlt két évben jócskán alulteljesített a Ferrarinál, mind Fernando Alonso, mind idén Sebastian Vettel jócskán elverte. Így felelt:
“Naná, hogy ez nem ideális, én tudom a legjobban. De ez is benne van a pakliban. A tavalyi év elég vacak volt, idén már jobb egy kicsit, de még mindig messze van attól, amit szeretnék. De ha hibázgat az ember, akkor ez van. Nem vagyok büszke ezekre, de mindennek megvan a maga oka. Ez van. Le kell nyelni és menni a következő versenyre.”


Egy idén nyáron készült felmérésben Räikkönen lett a legnépszerűbb Forma-1-es versenyző, de ő maga sem érti, hogy miért:
“Hát, örültem neki. Hogy meglepett-e? Nem igazán foglalkoztam ezzel. Csak csinálom a dolgomat, sosem volt célom, hogy mások kedvében járjak, ha ez tetszik az embereknek, hát jó. Büszke vagyok rá, hogy sok szurkolóm van, de hogy miért is rajonganak értem, azt inkább tőlük kellene megkérdezni.”
A finn versenyző idén év elején apa lett, az F1 oldalának kérdezője fel is vetette, hogy mostanában mintha felnőttesebb lenne…
“Ha, a felnőtt-téma! Hát, attól függ, kit kérdeznek, nem mindenki mondaná ugyanezt! Igen, van már családom, élvezem a gyereknevelést, de azért ma is az vagyok, aki? Ahogy mondtam, attól függ, kit kérdeznek.”


A kérdésre, hogy 2016 után is maradna-e a Ferrarinál, és érez-e magában még további világbajnoki címet, így válaszolt:
“Miért ne maradnék? De messze van még ez. Mindenesetre élvezem a munkát a Ferrarinál, és még jobban élvezem majd, ha jobbak lesznek az eredmények. Mindig élvezetesebb, ha az élen van az ember. Szeretem a csapatot és szeretnék még velük bajnoki címekért küzdeni. Nem is lennék itt, ha nem hinném, hogy még sikerülhet. Akkor már valami mást csinálnék.” 
Válogatás Räikkönen idei “kalandjaiból”

Kommentek

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.