F1: A Williams inkább kimaradt az EU-s balhéból

Egy tál lencséért?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.06. 14.30

A Williams-csapatnak jó, ami van, nem álltak a Sauber és a Force India mellé a Forma-1 ügyeit firtató EU-s vizsgálat ügyében.

A Sauber és a Force Inda egy év rágódás után idén ősszel hivatalos panaszban fordult az Európai Unióhoz, versenyjogi vizsgálatot kezdeményeztek a portág irányításának és pénzügyinek vélt egyenlőtlenségei miatt.


A szabályokat előkészítő Stratégiai Munkacsoportból kizárt, a már csak a részvételért fix, tízmilliós nagyságrendű kifizetésekben részesülő nagyokkal ellentétében a Forma-1-es mezőny hátsó felében mindenki küszködik, a Lotus is csak azért maradt ki a mostani akcióból, mert a Renault esetleges beszállása esetén már az elitbe tartozó gyári csapat lesz belőlük, a felvásárlást pedig nem akarták ilyen önsorsrontó lépéssel veszélyeztetni.
“Más utat választottunk volna, ha nem jönne az új tulajdonos? Könnyen lehet” – ismerte el az enstone-i alakulat CEO-ja, Matthew Carter.
A Williams helyzete különösen érdekes, hiszen annak ellenére, hogy nincs gyári támogatásuk, és számtalanszor a független csapatok érdekei mellett kampányoltak, most, amikor lehetőség adódott a lépésre, kimaradtak. Úgy tűnik, hogy a Stratégiai Munkacsoportban birtokolt állandó hely, és a többiekéhez képest kicsi, de garantált részvételi prémium nekik elég.


“Az én álláspontom az, hogy a Williams mindig is tartotta magát a szabályokhoz. A szabályok olyanok, amilyenek, de ahogy a Forma-1-ben sok más téren is, ezekkel kell dolgoznunk. A FOM-mal kötött szerződésben vállaltuk a Forma-1-es versenyzést, tisztában vagyunk az ezt illető előírásokkal. Elfogadtuk, aláírtuk a dolgot” – ismertette a konzervatív megközelítésüket a helyettes csapatfőnök, Claire Williams.

Kommentek

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.