A Sauber és a Force Inda egy év rágódás után idén ősszel hivatalos panaszban fordult az Európai Unióhoz, versenyjogi vizsgálatot kezdeményeztek a portág irányításának és pénzügyinek vélt egyenlőtlenségei miatt.


A szabályokat előkészítő Stratégiai Munkacsoportból kizárt, a már csak a részvételért fix, tízmilliós nagyságrendű kifizetésekben részesülő nagyokkal ellentétében a Forma-1-es mezőny hátsó felében mindenki küszködik, a Lotus is csak azért maradt ki a mostani akcióból, mert a Renault esetleges beszállása esetén már az elitbe tartozó gyári csapat lesz belőlük, a felvásárlást pedig nem akarták ilyen önsorsrontó lépéssel veszélyeztetni.
“Más utat választottunk volna, ha nem jönne az új tulajdonos? Könnyen lehet” – ismerte el az enstone-i alakulat CEO-ja, Matthew Carter.
A Williams helyzete különösen érdekes, hiszen annak ellenére, hogy nincs gyári támogatásuk, és számtalanszor a független csapatok érdekei mellett kampányoltak, most, amikor lehetőség adódott a lépésre, kimaradtak. Úgy tűnik, hogy a Stratégiai Munkacsoportban birtokolt állandó hely, és a többiekéhez képest kicsi, de garantált részvételi prémium nekik elég.


“Az én álláspontom az, hogy a Williams mindig is tartotta magát a szabályokhoz. A szabályok olyanok, amilyenek, de ahogy a Forma-1-ben sok más téren is, ezekkel kell dolgoznunk. A FOM-mal kötött szerződésben vállaltuk a Forma-1-es versenyzést, tisztában vagyunk az ezt illető előírásokkal. Elfogadtuk, aláírtuk a dolgot” – ismertette a konzervatív megközelítésüket a helyettes csapatfőnök, Claire Williams.