F1: Nem gyártanak gumit Hamilton kedvéért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.05. 16.50

A Pirelli motorsportfőnöke kizárta, hogy Lewis Hamilton felvetése alapján egyedi gumikeveréket gyártsanak a mexikói pályára.

A múlt hétvégén 23 év után visszatért a Forma-1-be a Mexikói Nagydíj, de a teljesen felújított Hermanos Rodriguez pálya alaposan feladta a leckét a csapatoknak.
A lágy sem tapadt eléggé


A Pirelli konzervatív gumikombinációja – közepes/lágy – és a vadonatúj, az esők miatt nehezen felgumizódó aszfalt miatt az autók még a versenyen is sokat csúszkáltak. A futamon a 2. helyen beérő világbajnok, Lewis Hamilton a verseny után megoldást is javasolt: “Szerintem erre a futamra speciális gumikat kellene gyártani, mert nagyon gyenge a tapadás” – mondta.
Az olasz gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery utólag elismerte, hogy egy kicsit mellényúltak a kiosztott keverékekkel, és hogy jövőre lágyabb kínálatra lesz szükség, de hozzátette, hogy különleges keveréket biztosan nem készítenek majd, főképp, hogy 2016-ban már három opció közül választhatnak a csapatok, és megjelenik majd az ultralágy gumijuk is.
“Sosem könnyű új pályára utazni, mert nem lehet tudni, hogyan viselkedik az aszfalt az elején, Mexikóban pedig szó szerint első alkalommal mentek autók az új pályán. De ha megnézzük, Austin is ilyen volt az első évben, nagyon sima volt az aszfalt., hasonló, mint most itt” – magyarázta az Autposportnak.


“De Austint azóta rendesen használták az elmúlt pár évben, és drámaian megváltozott a felület. Szocsinál is hasonló a helyzet, bár azt a pályát nem használták annyit tavaly óta, szóval még mindig csúszós. Mexikóba jövőre valószínűleg a szuperlágyat is visszük, ha már három keverék lesz. De annak nincs sok esélye, hogy egyedi gumit gyártsunk” – folytatta.

Kommentek

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.