A múlt hétvégén 23 év után visszatért a Forma-1-be a Mexikói Nagydíj, de a teljesen felújított Hermanos Rodriguez pálya alaposan feladta a leckét a csapatoknak.
A lágy sem tapadt eléggé


A Pirelli konzervatív gumikombinációja – közepes/lágy – és a vadonatúj, az esők miatt nehezen felgumizódó aszfalt miatt az autók még a versenyen is sokat csúszkáltak. A futamon a 2. helyen beérő világbajnok, Lewis Hamilton a verseny után megoldást is javasolt: “Szerintem erre a futamra speciális gumikat kellene gyártani, mert nagyon gyenge a tapadás” – mondta.
Az olasz gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery utólag elismerte, hogy egy kicsit mellényúltak a kiosztott keverékekkel, és hogy jövőre lágyabb kínálatra lesz szükség, de hozzátette, hogy különleges keveréket biztosan nem készítenek majd, főképp, hogy 2016-ban már három opció közül választhatnak a csapatok, és megjelenik majd az ultralágy gumijuk is.
“Sosem könnyű új pályára utazni, mert nem lehet tudni, hogyan viselkedik az aszfalt az elején, Mexikóban pedig szó szerint első alkalommal mentek autók az új pályán. De ha megnézzük, Austin is ilyen volt az első évben, nagyon sima volt az aszfalt., hasonló, mint most itt” – magyarázta az Autposportnak.


“De Austint azóta rendesen használták az elmúlt pár évben, és drámaian megváltozott a felület. Szocsinál is hasonló a helyzet, bár azt a pályát nem használták annyit tavaly óta, szóval még mindig csúszós. Mexikóba jövőre valószínűleg a szuperlágyat is visszük, ha már három keverék lesz. De annak nincs sok esélye, hogy egyedi gumit gyártsunk” – folytatta.