Egyelőre nem lesznek rövidebb F1-hétvégék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.05. 10.35

A Forma-1- szabályait író Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt egyelőre nem lát életképes ötletet a sportág hétvégéinek átalakítására.

A Forma-1 szabályait előkészítő, a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India tagjaiból (egy-egy szavazat), valamint a jogtulajdonos CVC-t képviselő Bernie Ecclestone-ból és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökéből, Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport már a nyáron jelezte, hogy foglalkoznak a versenyhétvégék átalakításának lehetőségével.
Többek között felmerült a pénteki edzések átszervezése és akár teljes törlése, és az időmérő szombati vagy vasárnapi sprintversennyé alakítása is, de továbbra sem készült valódi koncepció.


Az FIA elnöke, Jean Todt azt mondta, hogy nem is szeretne beleugrani semmibe, hiszen a jelenlegi formátum is működik.
“Bár nagyon sok szereplő és nagyon sok ötlet van, tárgyaltunk a dologról. Azonban egyelőre egyetlen olyan elképzelés sem akadt, ami jobb a jelenlegi rendszernél. Persze ha akadna olyan ötlet, amelyik egyértelmű előrelépést jelentene, akkor nem állnánk az útjába” – mondta. 
“Emellett én nem vagyok versenyszervező, de az ő nézőpontjukat is figyelembe kell venni, hiszen az ő kasszájukra megy a hétvége. És ha azt mondjuk a szervezőknek, hogy rövidítsék meg a hétvégét, a válasz mindig nem.”
Todt a múlt hétvégén a Forma-1-be 23 év után visszatért Mexikói Nagydíjat hozta példának, ahol pénteken közel 90 ezren mentek ki a pályára (szombaton 111 ezren, vasárnap 134 ezren, összesen 335,9 ezren).


“Nézzük csak meg a mexikói pénteket, persze pályája válogatja, de nézzük meg, mennyire lelkes, mennyire boldog volt a közönség, hogy show-t láttak. Néha azon gondolkodom, hogy még hosszabb programot kellene adnunk nekik. Persze ahogy már mondtam, eddig nem volt olyan ötlet, ami jobb a jelenlegi rendszernél.”
 
Todt arra a felvetésre, hogy az idén második szezonját kezdő elektromos formaautó-szériában, a Formula E-ben az egynapos “hétvége” is működik, azzal felelt, hogy azt a sorozatot világvárosok utcáin rendezik, így bár kiemelten fontos az elektromos autózás bemutatása, a helyszíneket csakis annyi időre lehet lezárni, ez az F1 számára tehát nem járható út.

Kommentek

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.