A Pirelli Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2016 végén lejár, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyáron pályázatot hirdetett a következő hároméves időszakra. 


Az olasz gyártó mellett az F1-ből 2006 végén távozott, a Pirelliével épp ellentétes megközelítéssel kampányoló Michelin jelentkezett. Az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone a Pirelli elnökével közösen már október elején, az Orosz Nagydíjon bejelentette, hogy – a gyártót ért kritikák ellenére is – közösen folytatják.  
Az FIA hivatalosan azóta sem erősítette meg a dolgot, egyesekben még az is felmerült, hogy a háttérben a Michelint támogató elnök, Jean Todt vonakodása áll, ám az F1 mexikói versenyhétvégéjén Todt elhessegette ezeket a találgatásokat, azt mondta, a Motorsport Világtanács decemberi ülésén véglegesítik a szerződést: 


“Az FIA dolga annak biztosítása, hogy a pályázók rendelkeznek a megfelelő ismeretekkel és know-how-val. Két gyártó pályázott, a Pirelli és a Michelin. A technikai szakértőink által is megvizsgált információk alapján egyértelművé tettük, hogy mindkettő alkalmas lehet a feladatra. A Pirelli demonstrálta már, hogy alkalmas, és a Michelin a korábbi tapasztalatai alapján szintén alkalmas volt” – magyarázta.
“Hogy úgy mondjam, mindkét gyártó műszaki szakértelmét homologizáltuk. Ezután már a kereskedelmi jogok birtokosának dolga, hogy kiválassza a jobb üzleti ajánlatot, amit – tudomásom szerint – a Pirellitől kapott meg. Ezek után semmi ok nincs arra, hogy az FIA és a Motorsport Világtanács ne ratifikálja a szerződést” – tette hozzá.