F1: Hamilton jól tette, hogy visszaszólt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.02. 11.40

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem volt gond azzal, hogy Lewis Hamilton megkérdőjelezte a kerékcserére vonatkozó utasítást.

A Mexikói Nagydíjon a Mercedes a vártnál jóval komolyabb gumikopást észlelt az első etapon, így a 46. körben a vezető Nico Rosberget, majd utána az üldöző Lewis Hamiltont is eredetileg nem tervezett kerékcserére hívta, de míg a német azonnal engedelmeskedett, a világbajnok vitába bonyolódott a rádión, kint akart maradni, szeretett volna a győzelemért küzdeni.
A 49. körre végül Hamilton is cserélt, de utólag is morgott a stratégiát érintő döntés miatt:
“Nem értettem egyet a döntéssel, de a csapaté a végső szó, és általában engedelmeskedni is szoktam. Azért beszélünk majd erről, de megbízom bennünk. Viszont szerintem nem volt kockázat, nem volt vesztenivalóm. Már megnyertük a konstruktőri címet, szóval hagyhatták volna, hogy kockáztassak és a győzelemért hajtsak. De történt, ami történt, így is kettős győzelmet arattunk.”


A csapatfőnök, Toto Wolff utólag nem haragudott Hamiltonra:
“Autóversenyzőről van szó, akinek vannak érzései. Teljesen természetes, hogy visszakérdez. Viszont mi látjuk a teljes képet. Az első etapos lágy gumik a vászonig koptak, megvolt az előnyünk egy plusz cseréhez, ezért meg is csináltuk.”
“Azt akarom-e, hogy egy robot üljön az autóban? Nem. Én a legjobb autóversenyzőt akarom. Lewis megkérdőjelez bizonyos dolgokat, de ugyanezt láthattuk már Vetteltől is. Nincs ezzel gond addig, amíg a csapat a kezében tartja a dolgokat. Részemről semmi probléma.”
A technikai főnök, Paddy Lowe a verseny után elmondta, hogy Hamilton “hősködésének” egyébként nem volt értelme, szüksége volt a friss gumikra.
“Műszaki szempontból hiba volt, hogy nem jött be akkor, amikor hívtuk. De az is világos, hogy nem értette, miért akarunk cserélni. Viszont ha valaki 350-nel repeszt, annak nem lehet percekig tartó technikai magyarázatot adni.”
Míg Hamilton a kerékcsere miatt bosszankodott, a Force India helyi versenyzője, a végül a 8. helyen záró Sergio Pereznek épp az volt a baja, hogy a Sebastian Vettel balesete miatt beküldött biztonsági autó mögül őt nem hívták ki, miközben szinte mindenki más, köztük saját csapattársa, Nico Hülkenberg is friss gumikat vett fel a hajrára.


“Az egyik leghúzósabb versenyem volt ez. Amikor a biztonsági autó mögött rájöttem, hogy előttem mindenki új gumin van, mögöttem mindenki új gumin van, azért elgondolkodtam, hogy akkor én miért nem cseréltem. Szerintem volt egy kis zavar abban, hogyan mérjük a dolgokat, mert kerékcserével Nico és Massa elé is kerülhettem volna. Így viszont halvány esélyem se volt rá, szóval ezt még ki kell elemezni. Korábban volt már szerencsém a safety carral, ma nem jött be.”

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.