F1: A Red Bull határidőt hosszabbított

Névtelen motorral indulnának?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.02. 12.50

A Red Bull Racing motorkeresése tovább folyik, az október végi határidőt kitolták, de vészesen fogy az idő. A Hondától várnak segítséget, de a Renault is képben van.

A Red Bull-csapatok tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nagyjából egy hónappal ezelőtt arról beszélt, hogy az alakulatoknak október végére erőforrást kellene találniuk 2016-ra, máskülönben kiszállnak a Forma-1-ből.
Ma már november van, de a Red Bull Racingnél továbbra sem tudják, milyen motor dolgozik majd az autóban jövőre – a Toro Rosso megkaphatná a Ferrari idei specifikációjú darabját -, hosszabbítottak a határidőn. 


“Keményen dolgozunk, hogy megoldást találjuk” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Mexikóvárosban. “Remélhetőleg sikerrel járunk, de sajnos akármerre  nézünk, akadályok tornyosulnak előttünk. Az időnk fogy, optimális esetben már október vége előtt kellett volna a döntés. De nem volt választásunk, meg kellett hosszabbítani a határidőt” – magyarázta, másik újságírói kérdésre megerősítve, hogy a maradás esetén is gondban lesznek a felkészüléssel. 
“Pillanatnyilag épp a határán vagyunk annak, hogy ott lehessünk az első teszten. A Miltony Keynes-i csapat bizonyította már, hogy magas színvonalon képes dolgozni nagyon szoros határidők mellett, meggyőződésem, hogy ha pár héten belül meglesz a döntés, akkor még tartani tudjuk a kitűzött célokat.”


Az elmúlt másfél hétben a Honda került képbe, azonban a gyári partnerségre szerződött McLaren nem hajlandó osztozkodni a szállítón. Horner sem tudja, sikerülhet-e megkapni a japánok motorját.
“Én úgy látom a helyzetet, hogy a Honda nagyon is szívesen segítene, de a mclarenes szerződésük sajnos köti őket, erre pedig nincs befolyásunk. Nekik egymás között kell eldönteniük, mi legyen. Én a McLarentől csak Ron Dennisszel beszéltem, csak az ő szava számít úgyis. Az álláspontja pedig világos.”
Hétfőre maga Mateschitz is megszólalt, a Red Bull érdekeltségébe tartozó Speed Weeknek megerősítette a hosszabbítást: “Két-három héttel kitoltuk a határidőt.”


Az osztrák milliárdos azonban annak ellenére, hogy gyakorlatilag csak a Renault-val való békülés a reális opció számukra, újra kizárta ezt: “A Renault-val már szerződést bontottunk” – mondta, azt pedig egyenesen “elképzelhetetlennek” nevezte, hogy a francia gyártó a Lotus helyett a Milton Keynes-i alakulatot vásárolja meg.
A Motorsport.com szintén ma érdekes adalékkal szolgált: a szaklapnál úgy tudják, hogy a Renault cégvezére, Carlos Ghosn felajánlotta a Red Bullnak, hogy 2016-ban márkanév nélkül használják az erőforrásaikat.

Kommentek

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.