A Red Bull-csapatok tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nagyjából egy hónappal ezelőtt arról beszélt, hogy az alakulatoknak október végére erőforrást kellene találniuk 2016-ra, máskülönben kiszállnak a Forma-1-ből.
Ma már november van, de a Red Bull Racingnél továbbra sem tudják, milyen motor dolgozik majd az autóban jövőre – a Toro Rosso megkaphatná a Ferrari idei specifikációjú darabját -, hosszabbítottak a határidőn. 


“Keményen dolgozunk, hogy megoldást találjuk” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Mexikóvárosban. “Remélhetőleg sikerrel járunk, de sajnos akármerre  nézünk, akadályok tornyosulnak előttünk. Az időnk fogy, optimális esetben már október vége előtt kellett volna a döntés. De nem volt választásunk, meg kellett hosszabbítani a határidőt” – magyarázta, másik újságírói kérdésre megerősítve, hogy a maradás esetén is gondban lesznek a felkészüléssel. 
“Pillanatnyilag épp a határán vagyunk annak, hogy ott lehessünk az első teszten. A Miltony Keynes-i csapat bizonyította már, hogy magas színvonalon képes dolgozni nagyon szoros határidők mellett, meggyőződésem, hogy ha pár héten belül meglesz a döntés, akkor még tartani tudjuk a kitűzött célokat.”


Az elmúlt másfél hétben a Honda került képbe, azonban a gyári partnerségre szerződött McLaren nem hajlandó osztozkodni a szállítón. Horner sem tudja, sikerülhet-e megkapni a japánok motorját.
“Én úgy látom a helyzetet, hogy a Honda nagyon is szívesen segítene, de a mclarenes szerződésük sajnos köti őket, erre pedig nincs befolyásunk. Nekik egymás között kell eldönteniük, mi legyen. Én a McLarentől csak Ron Dennisszel beszéltem, csak az ő szava számít úgyis. Az álláspontja pedig világos.”
Hétfőre maga Mateschitz is megszólalt, a Red Bull érdekeltségébe tartozó Speed Weeknek megerősítette a hosszabbítást: “Két-három héttel kitoltuk a határidőt.”


Az osztrák milliárdos azonban annak ellenére, hogy gyakorlatilag csak a Renault-val való békülés a reális opció számukra, újra kizárta ezt: “A Renault-val már szerződést bontottunk” – mondta, azt pedig egyenesen “elképzelhetetlennek” nevezte, hogy a francia gyártó a Lotus helyett a Milton Keynes-i alakulatot vásárolja meg.
A Motorsport.com szintén ma érdekes adalékkal szolgált: a szaklapnál úgy tudják, hogy a Renault cégvezére, Carlos Ghosn felajánlotta a Red Bullnak, hogy 2016-ban márkanév nélkül használják az erőforrásaikat.