F1: Rosbergnek ma sem jár elsőbbség

Forma-1 Mexikói Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.01. 17.00

A Mercedes pilótái a ma esti Mexikói Nagydíjon is szabadon küzdhetnek, a pole-ból induló Nico Rosbergnek nem ad elsőbbséget a csapat. Hamilton szerint nehéz lesz előzni.

Miután a Mercedes Oroszországban behúzta a konstruktőri címet, Austinban pedig Lewis Hamilton lezárta az egyéni küzdelmet, a német-brit csapatnál csak egy cél maradt: Nico Rosberget a ferraris Sebastian Vettel elé juttatni és hozni a tökéletes 1-2-t.


A német pilóta Mexikóvárosban megszerzett pole-ja jó első lépés ehhez – főleg, hogy Vettel a 3. rajkockában lesz -, azonban mellőle csapattársa indul, a Mercedesnél pedig most sem akarnak beleszólni a versenybe.
“Mindig nehéz, ha ennyire szoros a verseny a csapattársak, vagy általában az autók között. De azért vagyunk itt, hogy versenyt lássunk, nincs előzetes egyezség a rajtok előtt arról, ki legyen az élen az első kanyarban. Úgy sokkal kevésbé lenne izgalmas. Csapatként persze így  nehezebb a helyzet” – mondta a csapatfőnöke, Toto Wolff.
“De továbbra is támogatjuk a nyílt versenyt, azt, hogy a saját eredményeiket maximalizálják. Természetesen az viszont fontos a csapat számára, hogy házon belül ne legyen balhé. Ha ütköznek, abból nyilván balhé van, és az is problémát jelenthet, ha túl keményre sikerül a csata. De erről nem kell hosszabban beszélni. Rendszeresen tartunk megbeszéléseket, Austin után is beszéltünk, mindketten tökéletesen tisztában vannak a dolgokkal” – magyarázta az osztrák.
Ami a második helyről induló Hamiltont illeti, minden bizonnyal igyekszik majd rögtön a start után eldönteni a sorrendet, főképp, mert úgy látja, hogy az Hermanos Rodriguez pályán nem könnyű előzni.


“Egyelőre csak találgatni tudok, de úgy érzem, hogy ez nem egy előzős pálya” – mondta a Motorsport.comnak az időmérő után.  
“A középső szakaszon szerintem nem lehet szorosan követni a másik autót, az alacsony leszorítóerő mellett már így is őrületesen csúszkálunk. Persze emiatt aztán hibázni is könnyebb, ami viszont lehetőséget nyújthat, szóval ki tudja? Szerintem a legtöbb előzés az 1-es kanyarban, majd utána a 4-es kanyarnál lehet” – utalt a dupla DRS-zónák végpontjaira.
“Szerintem a 10-es kanyarból kijövet nem lehet tapadni, hacsak nem hibázik az elöl haladó, hogy aztán a 12-es kanyarban mögé lehessen érni. De még akkor sem valószínű, hogy nyitva hagyja a 13-as kanyart.”


“Az autó leszorítóereje alacsony itt, még Monzánál is gyengébb. Egyszerűen össze-vissza csúszkálunk. Persze azért így is F1-es autónak érződik, de sokkal kisebb a tapadás. Szóval már eleve csúszkálunk, a turbulens levegőben meg kétszer annyira, ezért én azt hiszem, hogy nem lesznek nagy csaták, legfeljebb a célegyenesben lesznek próbálkozások, ahol a szélárnyékból már messziről is be lehet vetődni. Ha a tapadósabb gumijaink lennének a hétvégére, akár ugyanilyen leszorítóerő mellett is könnyebb lenne követni az elöl haladót” –  utalt a világbajnok a Pirelli bevallottan konzervatív, közepes-lágy kínálatára.

Kommentek

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.