F1: Rosbergnek ma sem jár elsőbbség

Forma-1 Mexikói Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.01. 17.00

A Mercedes pilótái a ma esti Mexikói Nagydíjon is szabadon küzdhetnek, a pole-ból induló Nico Rosbergnek nem ad elsőbbséget a csapat. Hamilton szerint nehéz lesz előzni.

Miután a Mercedes Oroszországban behúzta a konstruktőri címet, Austinban pedig Lewis Hamilton lezárta az egyéni küzdelmet, a német-brit csapatnál csak egy cél maradt: Nico Rosberget a ferraris Sebastian Vettel elé juttatni és hozni a tökéletes 1-2-t.


A német pilóta Mexikóvárosban megszerzett pole-ja jó első lépés ehhez – főleg, hogy Vettel a 3. rajkockában lesz -, azonban mellőle csapattársa indul, a Mercedesnél pedig most sem akarnak beleszólni a versenybe.
“Mindig nehéz, ha ennyire szoros a verseny a csapattársak, vagy általában az autók között. De azért vagyunk itt, hogy versenyt lássunk, nincs előzetes egyezség a rajtok előtt arról, ki legyen az élen az első kanyarban. Úgy sokkal kevésbé lenne izgalmas. Csapatként persze így  nehezebb a helyzet” – mondta a csapatfőnöke, Toto Wolff.
“De továbbra is támogatjuk a nyílt versenyt, azt, hogy a saját eredményeiket maximalizálják. Természetesen az viszont fontos a csapat számára, hogy házon belül ne legyen balhé. Ha ütköznek, abból nyilván balhé van, és az is problémát jelenthet, ha túl keményre sikerül a csata. De erről nem kell hosszabban beszélni. Rendszeresen tartunk megbeszéléseket, Austin után is beszéltünk, mindketten tökéletesen tisztában vannak a dolgokkal” – magyarázta az osztrák.
Ami a második helyről induló Hamiltont illeti, minden bizonnyal igyekszik majd rögtön a start után eldönteni a sorrendet, főképp, mert úgy látja, hogy az Hermanos Rodriguez pályán nem könnyű előzni.


“Egyelőre csak találgatni tudok, de úgy érzem, hogy ez nem egy előzős pálya” – mondta a Motorsport.comnak az időmérő után.  
“A középső szakaszon szerintem nem lehet szorosan követni a másik autót, az alacsony leszorítóerő mellett már így is őrületesen csúszkálunk. Persze emiatt aztán hibázni is könnyebb, ami viszont lehetőséget nyújthat, szóval ki tudja? Szerintem a legtöbb előzés az 1-es kanyarban, majd utána a 4-es kanyarnál lehet” – utalt a dupla DRS-zónák végpontjaira.
“Szerintem a 10-es kanyarból kijövet nem lehet tapadni, hacsak nem hibázik az elöl haladó, hogy aztán a 12-es kanyarban mögé lehessen érni. De még akkor sem valószínű, hogy nyitva hagyja a 13-as kanyart.”


“Az autó leszorítóereje alacsony itt, még Monzánál is gyengébb. Egyszerűen össze-vissza csúszkálunk. Persze azért így is F1-es autónak érződik, de sokkal kisebb a tapadás. Szóval már eleve csúszkálunk, a turbulens levegőben meg kétszer annyira, ezért én azt hiszem, hogy nem lesznek nagy csaták, legfeljebb a célegyenesben lesznek próbálkozások, ahol a szélárnyékból már messziről is be lehet vetődni. Ha a tapadósabb gumijaink lennének a hétvégére, akár ugyanilyen leszorítóerő mellett is könnyebb lenne követni az elöl haladót” –  utalt a világbajnok a Pirelli bevallottan konzervatív, közepes-lágy kínálatára.

Kommentek

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelősséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat, virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.