F1: “Fogd már be és vezess!”

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.01. 08.30

A Force Indiá-s Nico Hülkenbergre csúnyán rádörrent a mérnöke a Mexikó Nagydíj időmérőjén, de a német nem vette magára a dolgot.

A Force India a Mexikói Nagydíj időmérőjén a Q3-ban csak egy nekifutást adott Sergio Pereznek és Nico Hülkenbergnek, de az utóbbi versenyző esetében kicsit döcögős lett a kommunikáció.
A német, miután közölték vele, hogy mögötte a williamses Valtteri Bottas halad, el akarta engedni a finnt, miközben a csapat gyors kört várt tőle.


“Oké, elengedem, ha ő most gyors körön van” – rádiózta Hülkenberg.
“Dehogy engeded, nyomjad! Nyomnod kell. Nehogy elengedd. Mért körön vagy, Nico!” – felelt a mérnöke, Bradley Joyce.
“Felvezető körön?” – kérdezett vissza a német.
“Fogd már be! Nem felvezető kör, mért kör! Bottas van felvezető körön mögötted. Majd én tájékoztatlak a forgalomról, te csak a vezetéssel foglalkozz!” – csattant fel a versenymérnök.
A végül a 10. helyen záró Hülkenberg utólag azt mondta, nincs gondja a történtekkel: “Volt egy kis félreértés. Majd megbeszéljük a mérnökömmel, mert nem értettem, mi a helyzet.”
A kérdésre, hogy vajon nem hibázott-e azzal a Force India, hogy csak egy-egy kört adott nekik, a versenyző így felelt:
“Szerintem a megfelelő időben voltunk a pályán, nem gondolom, hogy ez volt a probléma. Egy körön egyszerűen ennyit lehet kihozni, ahogy kiderült.”


Hülkenberg csapattársa, a helyi hős Perez eggyel előrébb, a 9. pozícióban végzett, ami az utolsó szabadedzésen hozott 6. időhöz képest csalódást keltő. A mexikói azért nem volt elkeseredve:
“Igazi megtiszteltetés volt, hogy a hazai pályámon vezethettem ma, és hogy akkora támogatást kaptam a szurkolóktól. Nagyon sok energiát adtak nekem, ami igazán motivál, hogy valami jó eredménnyel háláljam ezt meg.”
“Úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk ma, és versenyképes pozícióból várhatjuk a versenyt. A Q3-ban az utolsóként akartunk a pályára lépni, hogy maximálisan kihasználhassuk a felgumizódást, de végül nem jelentett sokat. A nyolcadik hely talán meglehetett volna, ha megnézzük, milyen kicsivel maradtam le Maxtól (Verstappen 6 ezreddel volt gyorsabb – a szerk.). Holnapra nagyok az elvárások, de ez pozitív nyomást jelent, és egyszerűen csak összpontosítanom kell, és mindent ugyanúgy kell csinálnom, mint máskor. Az autó jól megy, felkészültünk, a futamon pedig szeretnék előrébb lépni.”

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.