F1: “Fogd már be és vezess!”

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.11.01. 08.30

A Force Indiá-s Nico Hülkenbergre csúnyán rádörrent a mérnöke a Mexikó Nagydíj időmérőjén, de a német nem vette magára a dolgot.

A Force India a Mexikói Nagydíj időmérőjén a Q3-ban csak egy nekifutást adott Sergio Pereznek és Nico Hülkenbergnek, de az utóbbi versenyző esetében kicsit döcögős lett a kommunikáció.
A német, miután közölték vele, hogy mögötte a williamses Valtteri Bottas halad, el akarta engedni a finnt, miközben a csapat gyors kört várt tőle.


“Oké, elengedem, ha ő most gyors körön van” – rádiózta Hülkenberg.
“Dehogy engeded, nyomjad! Nyomnod kell. Nehogy elengedd. Mért körön vagy, Nico!” – felelt a mérnöke, Bradley Joyce.
“Felvezető körön?” – kérdezett vissza a német.
“Fogd már be! Nem felvezető kör, mért kör! Bottas van felvezető körön mögötted. Majd én tájékoztatlak a forgalomról, te csak a vezetéssel foglalkozz!” – csattant fel a versenymérnök.
A végül a 10. helyen záró Hülkenberg utólag azt mondta, nincs gondja a történtekkel: “Volt egy kis félreértés. Majd megbeszéljük a mérnökömmel, mert nem értettem, mi a helyzet.”
A kérdésre, hogy vajon nem hibázott-e azzal a Force India, hogy csak egy-egy kört adott nekik, a versenyző így felelt:
“Szerintem a megfelelő időben voltunk a pályán, nem gondolom, hogy ez volt a probléma. Egy körön egyszerűen ennyit lehet kihozni, ahogy kiderült.”


Hülkenberg csapattársa, a helyi hős Perez eggyel előrébb, a 9. pozícióban végzett, ami az utolsó szabadedzésen hozott 6. időhöz képest csalódást keltő. A mexikói azért nem volt elkeseredve:
“Igazi megtiszteltetés volt, hogy a hazai pályámon vezethettem ma, és hogy akkora támogatást kaptam a szurkolóktól. Nagyon sok energiát adtak nekem, ami igazán motivál, hogy valami jó eredménnyel háláljam ezt meg.”
“Úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk ma, és versenyképes pozícióból várhatjuk a versenyt. A Q3-ban az utolsóként akartunk a pályára lépni, hogy maximálisan kihasználhassuk a felgumizódást, de végül nem jelentett sokat. A nyolcadik hely talán meglehetett volna, ha megnézzük, milyen kicsivel maradtam le Maxtól (Verstappen 6 ezreddel volt gyorsabb – a szerk.). Holnapra nagyok az elvárások, de ez pozitív nyomást jelent, és egyszerűen csak összpontosítanom kell, és mindent ugyanúgy kell csinálnom, mint máskor. Az autó jól megy, felkészültünk, a futamon pedig szeretnék előrébb lépni.”

Kommentek

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.