A Ferrari elárulta, miért tett keresztbe az F1-nek

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.31. 17.00

A Ferrari megvétózta, hogy maximalizálják a jelenlegi hibrid erőforrások árát. A főnök megindokolta, hogy miért.

2017-től alternatív, olcsóbb hajtásrendszer jelenhet meg a Forma-1-ben az FIA tervei szerint, hamarosan a tendert is kiírhatják. A szervezet szerint a lépésre azért van szükség, mert a Ferrari hosszú idő után először élt az “F1-es alkotmányban” biztosított vétójogával, és nemet mondott arra, hogy maximalizálják a jelenlegi hibrid hajtásrendszer árát.

“A vétónk nem a többi csapat ellen irányult, ez a lépés a kereskedelmi érdekeinkkel lenne ellentétes” – indokolta Maurizio Arrivabene csapatfőnök a döntést. “Ami ettől a kérdéstől független, ott mi is nyitottak vagyunk a megoldáskeresésre.”

“Nem ismerek egyetlen olyan kereskedelmi vállalatot, amely a kutatási és fejlesztési munkáját ingyen, vagy nagyon nyomott áron adja. A döntésünk az üzleti érdekeink védelméről szól.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint is bonyolult ügyről van szó. “Megosztó ez a téma” – kezdte Wolff. “A szabályok ismeretében jó pár évvel ezelőtt kezdtünk dolgozni ezeken a motorokon, mint minden nagy cég, mi is hosszú távon gondolkodunk, ez határozza meg a költségvetést és a kutatási-fejlesztési munkát.”

“Mindent pontosan ki kell számolni, hogy mennyit lehet elkérni a motorokért, mennyi jöhet vissza a költségekből. Nehéz helyzet, ha az árat mesterségesen befolyásolják.”

Kommentek

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.