2017-től alternatív, olcsóbb hajtásrendszer jelenhet meg a Forma-1-ben az FIA tervei szerint, hamarosan a tendert is kiírhatják. A szervezet szerint a lépésre azért van szükség, mert a Ferrari hosszú idő után először élt az “F1-es alkotmányban” biztosított vétójogával, és nemet mondott arra, hogy maximalizálják a jelenlegi hibrid hajtásrendszer árát.

“A vétónk nem a többi csapat ellen irányult, ez a lépés a kereskedelmi érdekeinkkel lenne ellentétes” – indokolta Maurizio Arrivabene csapatfőnök a döntést. “Ami ettől a kérdéstől független, ott mi is nyitottak vagyunk a megoldáskeresésre.”

“Nem ismerek egyetlen olyan kereskedelmi vállalatot, amely a kutatási és fejlesztési munkáját ingyen, vagy nagyon nyomott áron adja. A döntésünk az üzleti érdekeink védelméről szól.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint is bonyolult ügyről van szó. “Megosztó ez a téma” – kezdte Wolff. “A szabályok ismeretében jó pár évvel ezelőtt kezdtünk dolgozni ezeken a motorokon, mint minden nagy cég, mi is hosszú távon gondolkodunk, ez határozza meg a költségvetést és a kutatási-fejlesztési munkát.”

“Mindent pontosan ki kell számolni, hogy mennyit lehet elkérni a motorokért, mennyi jöhet vissza a költségekből. Nehéz helyzet, ha az árat mesterségesen befolyásolják.”