A Forma-1-ben 1963-70 és 1986-92 között rendeztek Mexikói Nagydíjat, a második időszakban az Autodromo Hermanos Rodriguez-pályán. 
Idén 23 év kihagyás után tér vissza a száguldó cirkusz a latin-amerikai országba, ahol újra az autóversenyző Rodriguez testvérekről elnevezett pálya lesz a helyszín, igaz, a létesítményt az F1 érkezésére teljesen felújították és átépítették. 
Odalett a maga idejében sportág egyik legizgalmasabb és legveszélyesebb kanyarjának számító Peraltada, ma lelátók és szervizutak vannak a helyén. A Hermann Tilke által áttervezett új, 4304 méteres nyomvonalon is megmaradt azonban az 1,2 kilométeres célegyenes, az előzetes számítások szerint a köridő pedig valahol 1:15 körül lesz, amellyel Monza után a versenynaptár második leggyorsabb pályája lesz.
Az FIA műszaki főmegbízottja, F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting szemlét tart
Az Autodromo Hermanos Rodriguez madártávlatból
Az Autodromo Hermanos Rodriguez különleges kihívást jelent a turbómotorok számára, hiszen a 2200 méteres tengerszint feletti magasságon a levegő már érzékelhetően ritkább, a hűtés és a turbó fordulatszámának egyensúlyba hozása feladja majd a leckét.
A Pirelli az ismeretlent jelentő hétvégére “konzervatívan” választott, a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keveréket szállítják, igaz, az előrejelzések alapján az esőgumikra is szükség lehet majd.
Az újdonság miatt a csapatok is óvatosak lehetnek majd mind a beállításokkal, mind a stratégiával, de a mclarenes Fernando Alonso arra figyelmeztetett, hogy unalmas futam esetén sem szabad azonnal leírni a pályát:
“Lehetetlen megmondani, hogyan alakul majd a verseny, de akármilyen is lesz, ne ítéljünk most vasárnap! Az első évben Oroszországban is nagyon unalmas futam volt, de idén már nagyon izgalmas, pedig a pálya teljesen ugyanolyan volt. A fociban is van néha null-null, máskor meg négy-öt. A Forma-1-ben is nehéz jósolni. Csak élvezzük a hétvégét és igyekszünk majd jó versenyt adni a nézőknek” – mondta csütörtökön.
Formaautós kör a pályán
A helyi kedvenc, a Force India-s Sergio Perez szerint büszkék lehetnek az új F1-es helyszínre:
“A pálya nyomvonala nagyszerű, erős versenyt hozhat. Itt van az egyik leghosszabb egyenes, amely mindig segíti az izgalmas versenyzést. Szerintem jó futamunk lesz vasárnap, ami öröm a nézők számára. Örömmel hallom, hogy a pilóták jól érzik itt magukat a hazámban, büszke vagyok arra, amit összehoztunk. Végigtekintve a paddockon, úgy látom, hogy szép munkát végeztünk a pálya felépítésével, bátran odatehető a világ bármelyik másik versenypályája mellé.” 
Perez szimulátoros körön mutatja be a pályát
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) két DRS-zónát jelölt ki a mexikói pályára. Ikerzónákról van szó, a detekciós pont a 15-ös kanyar kijáratánál található, az első előzési zóna a célegyenesre esik, az aktiválási pont a 17-es kanyar (a Nigel Mansell) után 425 méterrel, a második a 3. kanyar után 120 méterrel található.
F1: Minden, amit a mexikói pályáról tudni kell 1