F1: Csúszkálás, tűz, Verstappen az élen

Forma-1 Mexikói Nagydíj, 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.30. 18.45

A Mexikói Nagydíj első szabadedzésén mindenki csúszkált, Nico Rosberg autója kigyulladt, a leggyorsabb pedig a Toro Rosso 18 éves pilótája, Max Verstappen volt.

A korábbi eső miatt nedves, de a viszonylag gyorsan száradó pályán kezdődött meg a Forma-1-be 23 év után visszaért Mexikói Nagydíj első szabadedzése. 


Az Autodromo Hermanos Rodriguezen az autók először átmeneti (intermediate) gumikon mentek ki a köreikre, de bő 20 perc után Valtteri Bottas Williamsére felkerültek a közepes (fehér) keverékű slickek, majd a többiek is követték a példáját.
Úgy tűnik, hogy az új aszfaltra a Pirelli bevallottan konzervatív gumiválasztása túl konzervatív lett, a közepes keveréken mindenki folyamatosan csúszkált, nehéz volt “életre kelteni” az abroncsokat.
Szűk fél órával a vége előtt bebizonyosodott az is, hogy milyen kritikus jelentőségű a hűtés a mexikói pályán: miután Nico Rosberg kipördült, a menetszél nélkül egyszerűen lángra kapott mindkét hátsó fékje, a javítások után épp csak a végére tudott kimenni újra.


A többieknél is nagy gondot jelentett a fékhűtés, ezen dolgozni kell az edzéseken.
A leggyorsabb kört – egy kis kanyarlevágással – a Toro Rosso Austinban is remeklő tinije, Max Verstappen futotta, mögötte a Red Bull versenyzői, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo fogták közre a Ferrari párosát.
A Mercedesnél az incidense ellenére Rosberg volt a gyorsabb, a friss világbajnok Lewis Hamilton a top10-be sem jutott be.
F1: Csúszkálás, tűz, Verstappen az élen 1

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.