A Force India a 2015-ös felkészülés során csúnya késésbe került, ugyanis cash flow-problémák miatt a beszállítóik nem adták át a kért alkatrészeket, és ugyanígy bajban voltak a szélcsatornás tesztekkel is. (A csapatok az előző évi eredményeik alapján február és november között havi részletekben kapják meg a pénzdíjukat, a december és a január így szűkös hónap.)
Az idén valószínűleg a konstruktőri bajnokság 5. – esetleg a jelenleg 48 ponttal előttük járó Red Bull elkapásával 4. – helyén végző silverstone-i alakulat nem szeretne ismétlést, így a múlt hétvégén 10 millió dolláros előleget kértek Bernie Ecclestone-tól az idei pénzdíjukból.
Ahhoz, hogy megkapják a pénzt, a többi csapat egyhangú jóváhagyása kell, Ecclestone körlevélben meg is kérdezte a riválisokat.
“Amint vége az idénynek, pénzszűkébe kerülünk, szóval most igyekszünk jobban kiegyensúlyozni a dolgokat, mert a cash flow szempontjából a tél a legrosszabb időszak. De nem is elsősorban rólunk van szó, inkább arról, hogy a beszállítóink helyzetét ne tegyük nehezebbé. Nagy a nyomás rajtuk is, és neccessé válhat a helyzetük, főleg, ha több csapat is bajban van a fizetéssel” – magyarázta a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley. 


“Igyekszünk az ütemtervünk elé kerülni egy kicsit, ellentétben a tavalyi évvel, amikor megcsúsztunk, késésbe kerültünk. A kérelmünket transzparensen nyújtottuk be, és a megfelelő eljárásban dől el a sorsa. Sok múlik azon, hogy más csapatoknak is szüksége lehet-e hasonlóra, mert ha igen, akkor egy kicsit elhúzódhat az ügy. Lehet, hogy kollektív kérelem lesz, ha nem is minden csapat, de több alakulat részéről. De az, hogy Bernie ilyen gyorsan kezdeményezte az eljárást, arra utal, hogy ő támogatja a dolgot” – magyarázta az angol szakember.
A Force India helyzete egyébként különösen pikáns, hiszen a Sauberrel közösen nemrég panaszt tettek az Európai Uniónál, versenyjogi vizsgálatot kértek a Forma-1 irányítási és pénzosztási rendszerét illetően. Fernley ezzel együtt nem fél: 
“Ha nem kapjuk meg a pénzeket, az csak egy további nehézséget okoz, nem feltétlenül jelent óriási problémát, de azért igyekszünk elkerülni a bajokat. Persze nyilván nem küzdenénk az egyenlőbb pénzelosztásért, ha nem lenne nehéz a helyzetünk, de ez nemcsak ránk igaz, hanem a fél mezőnyre. A jövő év viszonylag sima lesz, ugyanis (technikai értelemben) az idei folytatása, de 2017 nagy lépés lesz, teljesen új autót kell tervezni. Remélhetőleg addigra a pénzek jobb elosztására is megoldás születik.”