A Forma-1-be 23 év kihagyás után idén visszatér a Mexikói Nagydíj, újra futamot rendeznek a Mexikóváros mellett, 2200 méteres tengerszint feletti magasságon fekvő Hermanos Rodriguez-pályán. 
Az F1-es mércével mérve elképesztő magasság igen komoly kihívást jelent, a levegő sokkal ritkább, oxigéntartalma csak 78 százaléka a tengerszinten megszokotténak, az autók hűtése és a turbók működtetése sokszorosan nehezebb lesz, mint akár a 750 méter magasan fekvő interlagosi pályán, figyelmeztet a Renault motorfőnöke, Remi Taffin.


“Az egyik nehézség egyértelműen a hűtés lesz, igen, hiszen a motor ugyanakkora hőenergiát ad le, de sokkal kevesebb levegővel kell megoldani a dolgot. A másik probléma a turbót illeti: ahhoz ugyanis, hogy a motor teljesítményét ugyanolyan szinten tartsuk, sokkal magasabb fordulaton kell majd pörgetni a turbót. Természetesen sok szimulációt végeztünk, de így is úgy érkezünk Mexikóba, hogy nem tudjuk igazán, mi lesz” – magyarázta a Motorsport.com-nak. 
A jelenlegi szabályok szerint a Forma-1-es turbók maximálisan 125 ezres fordulatszámon pöröghetnek, de általában, a biztonságos üzemelés miatt “csak” 100 ezres percenkénti fordulaton dolgoznak az autókban. 
Taffin szerint az elvi határ kényszerű megközelítése valószínűvé teszi, hogy a Mexikóban használt egységeket – ha túlélik a versenyhétvégét – ki is lehet dobni utána. A megnövelt hűtés miatti aerodinamikai hatékonyságcsökkenés, valamint a turbók használatánál jelentkező kihívás együttesen olyan kompromisszumokra kényszerítheti a csapatokat, amelyek az erőviszonyok borulását is eredményezhetik. 
“A  turbófeltöltők nagyjából 100 ezres rpm-en dolgoznak, a 125 ezres fordulat már egészen mást kíván. Elég komoly limittel kell megküzdenünk, szóval szerintünk akár meglepetések is lehetnek. Ha egy csapat úgy dönt, hogy nem akar változtatni a hűtésen, akkor köridőt fog veszíteni. Ha a motorgyártó dönt úgy, hogy nem akarja a határig vinni a turbót, akkor amiatt lesz hátrányban a többiekhez képest. Egyelőre nem tudhatjuk, ki meddig megy el.”
“Mi úgy gondoljuk, hogy a Mexikóban használt turbóink mehetnek is a polcra utána, mert keményen meghajtjuk majd őket. Aztán lehet, hogy a pénteki nap végén kész katasztrófa lesz, de minden a döntésektől függ. Tudjuk, hogy mivel jár, ha valaki nem növeli a hűtést, ahogy az is világos, hogy akkor is veszítünk, ha nem pörgetjük a turbót, és így tovább.”