F1: Sikertelenségi rekordot döntött a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 12.35

A múlt vasárnapi Amerikai Nagydíjjal a McLaren saját rekordot állított fel a győzelem nélkül eltöltött futamok tekintetében.

A McLaren-Hondának Jenson Button ugyan hozott 8 pontot a 6. helyével, de az, hogy ez már hír, kiválóan érzékelteti, hogy milyen mélységekben jár a Forma-1 történetének második legpatinásabb és legsikeresebb csapata.


Azzal, hogy Austinban sem jött össze a győzelem, a McLaren új rekordot állított fel: Jenson Button 2012-es szezonzáró Brazil Nagydíjon aratott sikere óta 54 futamon indultak a wokingiak versenyzői úgy, hogy nem sikerült a dobogó legfelső fokára állni.
Az eddigi, 53 versenyes nyeretlenségi szériára James Hunt 1977-es japán és John Watson 1981-es silverstone-i győzelmei között került sor. Ez időben hosszabb volt, mint a mostani aszály, ahogy Ayrton Senna 93-as adelaide-i és David Coulthard 97-es melbourne-i győzelme közötti 49-es sorozat esetében is.
Ami Austin konkrétabb tanulságait illeti: kiderült, hogy a Fernando Alonso autójába beszerelt újabb fejlesztésű Honda-erőforrás a teljesítmény tekintetében nem hozott nagy ugrást, de legalább az eddigiekhez hasonlóan megbízhatatlan.
A McLarennél utánanéznek, miért fogyott ki a szufla a motorból a verseny végére.


“Ki fogjuk vizsgálni, mi is történt. Új specifikációjú motort vetettünk be, de 10 körrel a vége előtt, amikor Fernando a 6., Jenson pedig a 7. helyen haladt, Fernando erőforrásával probléma akadt, és végül csak a 11. lett. Egy ponton elment a motorerő. Eltartott egy ideig, mire rájöttünk, hol a baj, és sikerült a vezérléssel megkerülni a problémát. A vezérlőszoftver átállításával sikerült visszahozni a hajtást, de addigra már túl késő volt, szóval ki kell derítenünk, mi volt ez. Megvizsgáljuk, hogy történt-e sérülés, aztán meglátjuk, hogy Jenson is megkapja-e a új motort vagy sem” – nyilatkozta a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier az Autosportnak.
Alosno az Amerikai Nagydíj után egész kicsi, egytizedes javulásról beszélt az új motor kapcsán, de Boullier sietett leszögezni, hogy a fejlődés így is érzékelhető volt.
“A két autó ugyanolyan kasztnikonfigurációval ment, így össze lehet vetni az adatokat, hogy lássuk, jobb-e. Az új motor bevezetése sosem hoz egy másodpercet, szóval alaposan meg kell vizsgálni az adatokat, de az világos, hogy előrelépésről van szó.”

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.