F1: Sikertelenségi rekordot döntött a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 12.35

A múlt vasárnapi Amerikai Nagydíjjal a McLaren saját rekordot állított fel a győzelem nélkül eltöltött futamok tekintetében.

A McLaren-Hondának Jenson Button ugyan hozott 8 pontot a 6. helyével, de az, hogy ez már hír, kiválóan érzékelteti, hogy milyen mélységekben jár a Forma-1 történetének második legpatinásabb és legsikeresebb csapata.


Azzal, hogy Austinban sem jött össze a győzelem, a McLaren új rekordot állított fel: Jenson Button 2012-es szezonzáró Brazil Nagydíjon aratott sikere óta 54 futamon indultak a wokingiak versenyzői úgy, hogy nem sikerült a dobogó legfelső fokára állni.
Az eddigi, 53 versenyes nyeretlenségi szériára James Hunt 1977-es japán és John Watson 1981-es silverstone-i győzelmei között került sor. Ez időben hosszabb volt, mint a mostani aszály, ahogy Ayrton Senna 93-as adelaide-i és David Coulthard 97-es melbourne-i győzelme közötti 49-es sorozat esetében is.
Ami Austin konkrétabb tanulságait illeti: kiderült, hogy a Fernando Alonso autójába beszerelt újabb fejlesztésű Honda-erőforrás a teljesítmény tekintetében nem hozott nagy ugrást, de legalább az eddigiekhez hasonlóan megbízhatatlan.
A McLarennél utánanéznek, miért fogyott ki a szufla a motorból a verseny végére.


“Ki fogjuk vizsgálni, mi is történt. Új specifikációjú motort vetettünk be, de 10 körrel a vége előtt, amikor Fernando a 6., Jenson pedig a 7. helyen haladt, Fernando erőforrásával probléma akadt, és végül csak a 11. lett. Egy ponton elment a motorerő. Eltartott egy ideig, mire rájöttünk, hol a baj, és sikerült a vezérléssel megkerülni a problémát. A vezérlőszoftver átállításával sikerült visszahozni a hajtást, de addigra már túl késő volt, szóval ki kell derítenünk, mi volt ez. Megvizsgáljuk, hogy történt-e sérülés, aztán meglátjuk, hogy Jenson is megkapja-e a új motort vagy sem” – nyilatkozta a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier az Autosportnak.
Alosno az Amerikai Nagydíj után egész kicsi, egytizedes javulásról beszélt az új motor kapcsán, de Boullier sietett leszögezni, hogy a fejlődés így is érzékelhető volt.
“A két autó ugyanolyan kasztnikonfigurációval ment, így össze lehet vetni az adatokat, hogy lássuk, jobb-e. Az új motor bevezetése sosem hoz egy másodpercet, szóval alaposan meg kell vizsgálni az adatokat, de az világos, hogy előrelépésről van szó.”

Kommentek

Limitált szériával nyit az Alfa Stelvio

280 lóerős, kétliteres turbómotorral, automata váltóval, összkerékhajtással kínálja a Stelvio első, megvásárolható szériáját az Alfa.

Meghosszabbították a szmogriadót Budapesten

A magas szállópor-koncentráció miatt hétfő reggel 6 órától Budapest közigazgatási területén tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.