Räikkönen: Ezt én szúrtam el

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.26. 12.30

Kimi Räikkönen nem keresett kifogásokat azután, hogy az Amerikai Nagydíjon jó pozícióból vágta falnak a Ferrarit, ami miatt végül ki kellett állnia.

A Ferrari pilótái motorcserék miatt csak a mezőny második feléből rajtoltak az Amerikai Nagydíjon, de a start után Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is gyorsan a top10-be jutott, ahol aztán keményen csatáztak. 
Räikkönen csapattársával, Vettellel, valamint a Toro Rosso két ifjoncával vívott, de a pontszerzési esélyek elszálltak, amikor a 20. körben a friss slick gumikon falnak ment, és bár vissza tudott térni a pályára, az ütközésben szerzett sérülések miatt túlmelegedett a jobb első féke, ki kellett szállnia a 25. körben.


A futamot követően nem keresett kifogásokat.
“A verseny eleje nagyjából jól alakult, az autó végig jónak tűnt, megvolt a tempóm, képes voltam versenyezni a többiekkel. De a kerékcsere után hibáztam, túl lendületesen nyomtam, kitört az autó fara, és kicsúsztam. Az autó orra odaszorult a hirdetőtáblához, de addig forgattam a kormányt, amíg végül sikerült visszatérnem a pályára” – magyarázta utólag. 
“A bal hátsómon lassú defekt alakult ki, és a jobb első felfüggesztés is megsérült. Orrkúpot cseréltünk, az autó működött is, de a fékhűtő eldeformálódott, a fék túlmelegedett, fel kellett adnom. Nem valami jó így befejezni a versenyt: ha minden megvan a jó eredményhez, akkor egyben kell tartani a dolgokat, nem szabad hibázni, hozni kell, amit lehet.”
A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene diplomatikusan fogalmazott a finn versenye kapcsán: “Értékeltem, hogy Kimi addig küzdött, amíg sikerült visszatérnie a pályára, ez is mutatja, milyen a csapatunk szellemisége.”
Räikkönen – amíg versenyben volt – kemény csatákat vívott a Toro Rosso tinijével, Max Verstappennel, olyan kemény csatát, amely miatt ki is fakadt a rádión. “Ez a srác folyamatosan letol a pályáról! Ha ez szabályos így, akkor ezután én is ezt fogom csinálni!” – méltatlankodott. Később így beszélt erről:


“Verstappen esetében azt akartam tudni, hogy rendben van-e, ha a mellettünk lévő autót rátoljuk a kerékvetőre. Így próbált védekezni, amikor a külső íven akartam megelőzni. Úgy tűnik, belefért, szóval rendben van.”
“Amíg mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, nincs bajom. De annyi szabály van az F1-ben: nem szabad irányt változtatni a féktávon, egy autónyi helyet kell hagyni, de aztán mégsem hagyunk helyet, a másik meg kiszalad. De nem panaszkodom, viszont nem lesz jó, ha legközelebb én csinálom ezt valakivel, és megbüntetnek érte. Ez az én gondom.”
“Egyesek esetében sok minden belefér, más meg ugyanazért büntetést kap, ez így nem oké. Nem nyafogok, de egyértelműbbnek kellene lennie, hogy mit szabad és mit nem” – nyilatkozta a 36 évével a mezőny korelnökének számító finn. 

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.