F1: Hamilton útja a harmadik bajnoki címig

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.26. 10.15

Az Amerikai Nagydíj megnyerésével Lewis Hamilton 2008 és 2014 után harmadszorra is a Forma-1 világbajnoka lett. Rövid pályakép a Mercedes megállíthatatlan angoljáról.

Lewis Hamilton 1985. január 7-én született az angliai Stevenage-ben, viszonylag szerény körülmények közé. Miután távirányítós autókkal nagyon ügyesnek bizonyult, édesapja, a grenadai gyökerekkel rendelkező Anthony hat éves korában egy gokarttal ajándékozta meg a kis Hamiltont.


A versenyzői tehetsége gyorsan megmutatkozott, jöttek az eredmények, és az önbizalom sem hiányzott, ugyanis tízévesen azzal ment oda a McLaren főnökéhez, Ron Dennishez, hogy egy napon náluk akar versenyezni az F1-ben. 
A McLaren fel is karolta a brit fiút, aki a következő években végigjárta a motorsport szamárlétráját, gokartozott, Brit Formula Renault-, Formula 3 Euroseries-, majd  GP2-bajnok lett – utóbbiban követve korábbi gokartos csapattársát és jó barátját, a széria első évében győző Nico Rosberget.


2007-ben már a McLaren friss párosának tagja volt a kétszeres világbajnok Fernando Alonso mellett. A teszteken, szimulátoron alaposan felkészített Hamilton elképesztő eredményeket hozott: már az első futamon megelőzte csapattársát – végül azonban mögötte, a 3. helyen végzett -, és első kilenc versenyén végig dobogóra állt. Első futamgyőzelmét mindössze 6. Forma-1-es versenyén szerezte, amelyet az év folyamán még három további követett. 
Újonc létére a szezonzáróig harcban volt a világbajnoki címért, amiről egyetlen ponttal maradt le, feltehetően vezetői hiba miatt. Csapattársával, Fernando Alonsóval a nyolcvanas évek Senna-Prost-háborújára emlékeztető kapcsolatot alakított ki, kifogyhatatlan témát szolgáltatva a sajtónak, a szurkolóknak.
2008-at győzelemmel kezdte Hamilton, azonban az idény közben többször is hibázott – tegyük hozzá, néha viszont egyszerűen megállíthatatlan volt -, agresszív vezetési stílusával pedig a versenyzőtársak ellenszenvét is kivívta időnként. Ennek ellenére az utolsó futamig versenyben maradt a címért, és bár nagyon “kicentizte”, a Brazil Nagydíjon végül megnyerte a bajnokságot – ezzel a sport történetének akkori legfiatalabb győztese lett belőle.  


A pocsékul sikerült 2009-es McLaren miatt Hamilton nagyon gyorsan lemondhatott a címvédésről, ráadásul ügyetlen hazudozás miatt komoly botrányba is keverte magát az idény elején, később azért magára talált. 2010-ben újra versenyben volt a bajnoki címért, 2011-ben viszont kimondottan szétesett, balhés évet produkált.
2012-ben a McLaren rossz csapatmunkája és a műszaki meghibásodások akadályozták meg  abban, hogy eséllyel küzdjön Sebastian Vettel ellen, őszre elege is lett, az akkor még középcsapat szintjét hozó Mercedeshez, Rosberg mellé igazolt.


2013-ban már kezdett formába lendülni a csapattársával együtt futamokat is nyertek, de a Mercedes egyértelműen a 2014-es nagy szabályváltozásokra épített, a sok éves felkészülés be is jött. Az ezüst nyilak egész évben domináltak, Hamilton pedig a műszaki problémák és az időnkénti hibák ellenére is 11 futamot nyert, megérdemelten jutott a második bajnoki címéig.
2015-ben folytatódott a dominancia, és az angolnak sem volt már igazi ellenfele Rosberg, a német időnként egyszerűen nem bírta a tempót, amikor meg igen, akkor a balszerencse tett róla, hogy ne legyen veszélyes Hamiltonra.


A Ferrari erősebbé vált, Sebastian Vettel is nyert három futamot, de Hamilton 11 pole-jával, 10 futamgyőzelmével toronymagasan járt a két német előtt, így Austinban be is húzta a harmadik világbajnoki címet, amellyel Jack Brabham, Jackie Stewart, Niki Lauda, Nelson Piquet és Ayrton Senna klubjába lépett be.
Persze van még feljebb, lesz még kit megverni: Alain Prost és Sebastian Vettel négy-négy, Juan Manuel Fangio öt, Michael Schumacher hét világbajnoki címet szerzett.  

Az idei győzelmek

Kommentek

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.