F1: A Mercedes főnökei is mérgesek Hamiltonra

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.10.26. 11.45

A Mercedes vezetői elbeszélgetnek mindkét pilótájukkal az Amerikai Nagydíj első kanyarjában történt ütközés miatt. Lewis Hamilton túl messzire ment.

Lewis Hamilton agresszíven indult a második rajtkockából Austinban, és már az első kanyarban betette az autóját Nico Rosberg mellé. Ezúttal nem volt tiszta a manőver, Hamilton úgymond a csapattársa autóján támasztotta meg a sajátját, kilökve ezzel a németet a bukótérbe.

A tavalyi spái incidens után a Mercedesnél hoztak egy olyan szabályt, hogy a pályán bármit lehet, de a másik autóját meglökni szigorúan tilos. Ezt a szabályt Hamilton most megszegte, Paddy Lowe technikai igazgató szerint már a verseny közben jelezte, hogy nem így akart előnyt szerezni.


Rosberg a verseny után nem tartotta vissza a véleményét. “Lewis nagyon, megdöbbentően agresszív volt az első kanyarban. De mondhatom azt is, hogy egyszerűen nekem jött, és ez nincs rendben” – mondta Rosberg a hivatalos sajtótájékoztatón.

“Lewis pontosan tudja, hogy ezt most elrontotta” – jelezte Toto Wolff csapatfőnök, hogy a manőver nem tetszett a fejeseknek. “Úgy gondolom, hogy Nicónak minden oka megvan arra, hogy bosszús legyen a konkrét incidens miatt. Túl kemény volt, és erről muszáj lesz beszélnünk.”

“Nico ezzel együtt megnyerhette volna a versenyt, de elkövetett egy hibát, és ez a futamgyőzelmébe került. Fontos, hogy a napokban közösen leüljünk, és átbeszéljük ezt, mert nem szeretnénk, hogy valami komolyabb dolog legyen ebből.”

Noha Hamilton a verseny alatt állítólag elismerte, hogy hibázott, utólag igyekezett elbagatellizálni a dolgot. “Ott kívül mindig jobb a tapadás, és Nico ott volt” – magyarázta Hamilton. “Előtte voltam, elfordultunk, de alulkormányozottság miatt nekiütköztem. Tény, hogy volt kontakt, de nem éreztem túl agresszívnek az akciót.”

“Mindenkinek megvan a joga a saját véleményéhez, de ez igazából nem sokat számít. A versenyt én nyertem, és örülök is neki.”

Ezúttal a Hamiltont általában védő Niki Lauda is Rosberg pártjára állt. “Szuzukában Lewis mindent jól csinált, hiszen nem ütközött Nicóval. Ami Austinban történt, arra viszont nem lett volna semmi szükség. Lewisnak természetesen szíve joga előzni, de most több helyet kellett volna hagynia” – nyilatkozta Lauda.

“Lewisnak természetesen nagyon gratulálunk, igazi bajnokként versenyzett egész évben, megérdemli a helyét a legnagyobbak szűk csoportjában” – vette vissza a szót Wolff. “Semmi kétségem afelől, hogy amíg képesek vagyunk jó autót adni neki, még többet láthatunk majd tőle. Az idén minden eddiginél jobban vezetett, de lehet, hogy tud még jobban is. Majd kiderül.”

Eladók állami vezetőink autói – itt a lista!

Kommentek

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.