F1: Indul az új motorpályázat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.25. 10.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, az FIA hamarosan kiírja az új, olcsó Forma-1-es motorokra vonatkozó pályázatát.

Az elmúlt pár hétben a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone nagy lendülettel kezdett kampányolni azért, hogy a jelenlegi 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások mellett alternatíva is legyen a csapatok számára, mostanra pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is besorolt mögé.
Míg a 2013-ig használt 2,4 literess V8-as szívómotorok idényenként kb. 10 millió dollárba kerültek a csapatoknak, a mostaniak 23-30 millióba fájnak. A megoldás egy új, 2,2 literes duplaturbós V6-os bevezetése lehetne (ami gyakorlatilag az amerikai Indycarban most használt, a Honda és a Chevrolet által gyártott formula), ami évi 6,5 millióból kijöhetne.
Ecclestone szombaton Austinban arról beszélt, hogy az FIA már a jövő héten megindíthatja a pályázati eljárást. Az angol üzletember állítása szerint több érdeklődő is van, köztük a Cosworth is.
“Az FIA hétfőn vagy kedden közleményt ad majd ki (erről). Az új motorok valószínűleg erősebbek lesznek, de többet is fogyasztanak majd. Gondolom, hogy emiatt szabálymódosítás is kell majd, de 2017-re úgyis ez volt a terv, szóval nem lesz nagy újdonság.”
A felvetésre, hogy az új erőforrás bevezetésével a jelenlegi gyártók árait akarják-e letörni, Ecclestone így felelt:
“Nem igazán. Egész egyszerű a dolog: ha nem (lesz olcsó motor), valószínűleg elveszítünk pár csapatot. Nincs köze ahhoz, hogy mások mennyit kérnek, arra nincs befolyásunk, és nem is akarjuk befolyásolni. Annyit kérnek, amennyi nekik tetszik, viszont az új motor sokkal olcsóbb lesz a jelenlegieknél.”
A kérdésre, hogy az olcsó motorok bevezetése nem lesz-e arculcsapás a jelenlegi 1,6 literes turbós V6-os hibrideket százmilliós költséggel kifejlesztő Mercedes, Ferrari, Renault és Honda számára, az F1 ura határozott nemmel felelt:
“A kutatás-fejlesztésre elköltött pénz gyakorlatilag az utcai autókra ment. Azt mondják, az utcai autók terén hasznot hajtott.”
Ecclestone azt sem hiszi, hogy az esetleges új erőforrás két osztályra bontja majd a mezőnyt:
“Régen is volt (1977-88 között – a szerk.), hogy egyesek turbókkal, mások szívómotorokkal versenyeztek. Nem első és másodosztályról, hanem a választás lehetőségéről szólt. Akármilyen is legyen az új motor, szerintem egyesek azt választják majd, mások meg maradnak a régieknél.”

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.