Az elmúlt pár hétben a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone nagy lendülettel kezdett kampányolni azért, hogy a jelenlegi 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások mellett alternatíva is legyen a csapatok számára, mostanra pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is besorolt mögé.
Míg a 2013-ig használt 2,4 literess V8-as szívómotorok idényenként kb. 10 millió dollárba kerültek a csapatoknak, a mostaniak 23-30 millióba fájnak. A megoldás egy új, 2,2 literes duplaturbós V6-os bevezetése lehetne (ami gyakorlatilag az amerikai Indycarban most használt, a Honda és a Chevrolet által gyártott formula), ami évi 6,5 millióból kijöhetne.
Ecclestone szombaton Austinban arról beszélt, hogy az FIA már a jövő héten megindíthatja a pályázati eljárást. Az angol üzletember állítása szerint több érdeklődő is van, köztük a Cosworth is.
“Az FIA hétfőn vagy kedden közleményt ad majd ki (erről). Az új motorok valószínűleg erősebbek lesznek, de többet is fogyasztanak majd. Gondolom, hogy emiatt szabálymódosítás is kell majd, de 2017-re úgyis ez volt a terv, szóval nem lesz nagy újdonság.”
A felvetésre, hogy az új erőforrás bevezetésével a jelenlegi gyártók árait akarják-e letörni, Ecclestone így felelt:
“Nem igazán. Egész egyszerű a dolog: ha nem (lesz olcsó motor), valószínűleg elveszítünk pár csapatot. Nincs köze ahhoz, hogy mások mennyit kérnek, arra nincs befolyásunk, és nem is akarjuk befolyásolni. Annyit kérnek, amennyi nekik tetszik, viszont az új motor sokkal olcsóbb lesz a jelenlegieknél.”
A kérdésre, hogy az olcsó motorok bevezetése nem lesz-e arculcsapás a jelenlegi 1,6 literes turbós V6-os hibrideket százmilliós költséggel kifejlesztő Mercedes, Ferrari, Renault és Honda számára, az F1 ura határozott nemmel felelt:
“A kutatás-fejlesztésre elköltött pénz gyakorlatilag az utcai autókra ment. Azt mondják, az utcai autók terén hasznot hajtott.”
Ecclestone azt sem hiszi, hogy az esetleges új erőforrás két osztályra bontja majd a mezőnyt:
“Régen is volt (1977-88 között – a szerk.), hogy egyesek turbókkal, mások szívómotorokkal versenyeztek. Nem első és másodosztályról, hanem a választás lehetőségéről szólt. Akármilyen is legyen az új motor, szerintem egyesek azt választják majd, mások meg maradnak a régieknél.”