F1: Szakad Austinban, nem nyitják ki a pályát

Mikor döntenek végre?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.24. 15.15

Az esőzés a péntekinél is durvább Austinban, lehetetlennek látszik az Forma-1 mai programjának megrendezése, de az FIA kivár a döntéssel.

Texasban a péntekinél is rosszabb az időjárás, szombatra már jelentősen érzékelhető a Mexikóban tomboló Patrícia hurrikán hatása, Austinban extrém eső esik, a város és a környék útjait is elöntötte a víz, a hatóságok mindenkit az otthonmaradásra intenek.
A Circuit of the Americas (COTA) vezetése közleményben jelezte, hogy az ítéletidő miatt, a dolgozók és a nézők biztonságának érdekében a pálya kapuit délig nem nyitják meg (a harmadik szabadedzés helyi idő szerint 10-kor – 17 óra nálunk – kezdődne). 
Nyilvánvaló, hogy a nézők nem tudnak kijutni a helyszínre, és hogy az F1-esek sem végezhetnek érdemi munkát ma, ennek ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) reggel óta húzza-halasztja a döntést a lefújásról. Különösen rosszul fest ez úgy, hogy az FIA imázsának központi eleme a közlekedésbiztonság propagálása, a közösségi médiában máris záporoznak a kritikák rájuk a határozatlanság miatt.
Frissítés (15.49/8.49 Austinban): a legújabb hírek szerint az FIA azt fontolgatja, hogy nézők nélkül, zárt kapuk mögött is megtartja az utolsó szabadedzést, ha nincs villámtevékenység a pálya környékén. 9.30-ra ígérik a döntést.
F1: Szakad Austinban, nem nyitják ki a pályát 1
Életkép a COTA közeléből a Twitteren:
F1: Szakad Austinban, nem nyitják ki a pályát 2
“Remélem, hogy nem olyan lesz a folytatás, mint ma! Az ember azt gondolná, hogy az évnek ebben a szakában nem eshet itt, erre tessék. Magunkat (az F1-eseket – a szerk.) nem sajnálom, nekünk ez munka, viszont nagyon is sajnálom a nézőket, akik kijöttek, hogy autóversenyt lássanak, ehelyett bőrig áztak” – mondta még pénteken az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone.
Üzenet a pálya egyik kivetítőjén: “Figyelem, továbbra is viharok a térségben, kérjük, hogy további értesítésig mindenki maradjon fedett helyen!”
F1: Szakad Austinban, nem nyitják ki a pályát 3

Kommentek

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.