Már az Orosz Nagydíj idején felmerült, hogy a Ferrari Austinban pályára küldi új fejlesztésekkel ellátott erőforrását, de miután Sebastian Vettel Szocsi után még mindig matematikai eséllyel rendelkezett a bajnokságban, a mercedeses Nico Rosberget pedig meg is előzte, felmerült, hogy csak Kimi Räikkönen autójába kerül be az új specifikáció.
A hét elején aztán arról lehetett hallani, hogy a Ferrari elnapolja az új V6-os bevetését, de mint Austinban csütörtökön kiderül, úgy döntöttek, hogy mindkét versenyzőnél cserélnek, ez azonban 10-10 helyes hátrasorolással jár majd.
“Tízhelyes büntetést kapunk ezen a hétvégén, de végig ez is volt a terv. Nem nagy titok, nem nagy meglepetés. Mindvégig az volt a terv, hogy mindig az aktuálisan elérhető legerősebb motorral versenyezzünk az idény folyamán. Úgy gondolom, hogy a motorrészlegünk nagyon komoly munkát végzett, így nem szabad erre hátrányként tekinteni, sőt pozitívum” – mondta Vettel a motorcseréről.
“Ha önmagában ezt a versenyt nézzük, akkor persze nem jó hír, de az egész projektet, az egész szezont kell nézni, a terv pedig az volt, hogy itt teszünk majd be friss motort az idény hátralévő futamaira. Az előrelépést kell nézni, nem a büntetésre kell koncentrálni.”