F1: Button nagy verést szeretne Alonsótól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.23. 12.30

Az Amerikai Nagydíjra csak Fernando Alonso McLarenjébe kerül be a Honda frissített erőforrása, Jenson Button reméli, hogy nagy lesz a spanyol előnye az új motorral.

Az Amerikai Nagydíjra a Honda újra elvitte a 4. generációs erőforrását, amelyet Fernando Alonso Szocsiban csak kipróbált, de a versenyen végül nem használt. A frissített motor Austinban újra a spanyol autójába kerül, míg Jenson Button az előző, Monzában bevezetett darabbal indul.


“Normális esetben a ugyanolyan feltételeket vár el az ember, de remélem, hogy jó frissítést kap (Fernando), gyors lesz, és a földbe döngöl majd egész hétvégén! Nem szokás ilyet mondani, ha az élen küzdünk a bajnoki címért, akkor követelmény az egyenlőség. Mindig is így gondoltam, de a mi helyzetünkben ez most tényleg nem fontos, a lényeg az, hogy bekerüljön az autóba, kiderüljön, hogy mennyire megbízható, aztán majd én is megkapom ugyanezt a motort a következő futamon” – magyarázta a 2009-es világbajnok. 
Button azért sem bánja, hogy egyelőre “kimarad a jóból”, mert úgy érzi, a McLarennek a régebbi erőforrással is lehet esélye az amerikai pályán:
“Jó esélyünk lehet itt a pontszerzésre, sokkal jobb, mint Szocsiban. Persze most elkiabáltam, aztán nem szerzek pontot, de Szocsiban is sikerült azért, megbízhatóan működött az autó és nem hibáztunk. Itt versenyképesebb lehet az autó, szóval van esélyünk.”

2,5 másodperc kellene jövőre

Ami a McLaren-Honda kicsit távolabbi, 2016-os kilátásait illeti, Alonso Austinban 2,5 másodperces javulásról, kemény fegyelmezett munkáról beszélt.
“Két és fél másodperc – ha sikerül két és fél másodpercet javulnunk a jövő évre, akkor győzhetünk” – mondta Austinban.
“Szerintem nem irreális ez. Reális cél, persze ehhez nagyon keményen, fegyelmezetten, egy egységként kell dolgoznunk egész télen, ugyanis a mai Forma-1-ben a teljes csomagról van szó. Már nincs külön motor, aerodinamika, mechanikai oldal, ezek egyben adják a tökéletes autót. Mi ennek tudatában dolgozunk, mindent beleadunk. Nagy hátrányt kell behoznunk, és a megbízhatóságon is javítanunk kell, mert már 11 motort használtunk el idén, ez nem fér bele jövőre.”


“Sok dolgot kell még tennünk, de az elmúlt hónapok lépései is mind logikusan építkeztek, jók voltak, szóval bizakodom. A győzelem persze egy következő lépcsőfok. A győzelem a Mercedes megverését jelenti, ez azonban pillanatnyilag a nagyjából rendezett hátterű nagycsapatoknak sem megy, szóval óriási kihívás előtt állunk, de legalábbis megpróbálkozunk vele.”  
“A Hondánál is folyik a munka, de nem ígérnek semmit, mert még sok mindent ki kell próbálni, igazolni kell. De úgy gondolom, hogy bizakodnak a jövő évi motort illetően. Ahogy mondtam, folyamatosan jönnek az új lépések, az új ötletek, amik az idei tanulságokból következnek, és mi előttünk még sokkal nagyobb fejlődési lehetőség van, mint a többiek esetében. Számunkra minden egyes kör új információt hoz, amit felhasználhatunk a jövő évi felkészüléshez.”

Kommentek

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.