F1: Button nagy verést szeretne Alonsótól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.23. 12.30

Az Amerikai Nagydíjra csak Fernando Alonso McLarenjébe kerül be a Honda frissített erőforrása, Jenson Button reméli, hogy nagy lesz a spanyol előnye az új motorral.

Az Amerikai Nagydíjra a Honda újra elvitte a 4. generációs erőforrását, amelyet Fernando Alonso Szocsiban csak kipróbált, de a versenyen végül nem használt. A frissített motor Austinban újra a spanyol autójába kerül, míg Jenson Button az előző, Monzában bevezetett darabbal indul.


“Normális esetben a ugyanolyan feltételeket vár el az ember, de remélem, hogy jó frissítést kap (Fernando), gyors lesz, és a földbe döngöl majd egész hétvégén! Nem szokás ilyet mondani, ha az élen küzdünk a bajnoki címért, akkor követelmény az egyenlőség. Mindig is így gondoltam, de a mi helyzetünkben ez most tényleg nem fontos, a lényeg az, hogy bekerüljön az autóba, kiderüljön, hogy mennyire megbízható, aztán majd én is megkapom ugyanezt a motort a következő futamon” – magyarázta a 2009-es világbajnok. 
Button azért sem bánja, hogy egyelőre “kimarad a jóból”, mert úgy érzi, a McLarennek a régebbi erőforrással is lehet esélye az amerikai pályán:
“Jó esélyünk lehet itt a pontszerzésre, sokkal jobb, mint Szocsiban. Persze most elkiabáltam, aztán nem szerzek pontot, de Szocsiban is sikerült azért, megbízhatóan működött az autó és nem hibáztunk. Itt versenyképesebb lehet az autó, szóval van esélyünk.”

2,5 másodperc kellene jövőre

Ami a McLaren-Honda kicsit távolabbi, 2016-os kilátásait illeti, Alonso Austinban 2,5 másodperces javulásról, kemény fegyelmezett munkáról beszélt.
“Két és fél másodperc – ha sikerül két és fél másodpercet javulnunk a jövő évre, akkor győzhetünk” – mondta Austinban.
“Szerintem nem irreális ez. Reális cél, persze ehhez nagyon keményen, fegyelmezetten, egy egységként kell dolgoznunk egész télen, ugyanis a mai Forma-1-ben a teljes csomagról van szó. Már nincs külön motor, aerodinamika, mechanikai oldal, ezek egyben adják a tökéletes autót. Mi ennek tudatában dolgozunk, mindent beleadunk. Nagy hátrányt kell behoznunk, és a megbízhatóságon is javítanunk kell, mert már 11 motort használtunk el idén, ez nem fér bele jövőre.”


“Sok dolgot kell még tennünk, de az elmúlt hónapok lépései is mind logikusan építkeztek, jók voltak, szóval bizakodom. A győzelem persze egy következő lépcsőfok. A győzelem a Mercedes megverését jelenti, ez azonban pillanatnyilag a nagyjából rendezett hátterű nagycsapatoknak sem megy, szóval óriási kihívás előtt állunk, de legalábbis megpróbálkozunk vele.”  
“A Hondánál is folyik a munka, de nem ígérnek semmit, mert még sok mindent ki kell próbálni, igazolni kell. De úgy gondolom, hogy bizakodnak a jövő évi motort illetően. Ahogy mondtam, folyamatosan jönnek az új lépések, az új ötletek, amik az idei tanulságokból következnek, és mi előttünk még sokkal nagyobb fejlődési lehetőség van, mint a többiek esetében. Számunkra minden egyes kör új információt hoz, amit felhasználhatunk a jövő évi felkészüléshez.”

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.