A vasárnapi Amerikai Nagydíjon a Sauber mérföldkőhöz érkezik, a Forma-1 negyedik legrégebben működő csapata a 400. futamát kezdi majd.
A svájci alakulat 1993-ban mutatkozott be a Forma-1-ben, Ilmor (Mercedes) motorral, az osztrák Karl Wendlingerrel és a finn JJ Lehtóval a volánnál. A bemutatkozás remekül sikerült, már az első futamon, a Dél-Afrikai Nagydíjon meglett az első pont.
Az első dobogóra egy kicsit várni kellett, az Heinz-Harald Frentzen nevéhez fűződik, aki az 1995-ös Olasz Nagydíjon lett a 3.
Frentzen Monzában, 1995 


“Hűséges Sauber-pilótaként sok emlékezetes pillanatom van, de a legszebb emlékem egyértelműen az 1995-ös Olasz Nagydíj, ahol Johnny (Herbert) és Mika (Häkkinen) mögött a 3. lettem. Számomra és a csapat számára is ez volt az első dobogós helyezés, nem csak az örömkönnyek, hanem a pezsgő is folyt! Sajnos a 400. futamon nem lehetek ott Austinban, de sok szerencsét kívánok a csapatnak” – mondta Frentzen, aki 94-96, majd 2002-2003 között vezetett a hinwilieknél.
Az önállóan legsikeresebb év 2001 volt a Sauber számára, amikor Nick Heidfeld, valamint egy újonc, bizonyos Kimi Räikkönen szállította sorozatban a pontokat, és végül a konstruktőri bajnokság 4. helyén zárt az alakulat.
A csúcsév, 2001


“Nagy megkönnyebbülés volt 2001-ben megszerezni az első dobogós helyezésemet az esős brazil versenyen, a futam után a sörtől is eláztunk! Abban az évben Kimivel a 4. helyre hoztuk be a csapatot, fantasztikus siker volt. A Saubernél legtöbb futamon indult versenyzőként nagy örömömre szolgál, hogy a 400. nagydíjukat ünnepelhetik!” – idézte fel Heidfeld, aki később, a 2006-2009 közötti BMW-s korszakban is náluk szolgált.
A BMW Sauber ugyan nem bírt az akkoriban az élen viaskodó McLarennel és Ferrarival, de a gyári korszakban összejött jó pár dobogó, sőt az eddigi egyetlen futamgyőzelem is: a 2008-as Kanadai Nagydíjon Robert Kubica állhatott a dobogó legfelső fokára, mellette, másodikként pedig Heidfeld ünnepelt.
A BMW-vel győzni tudtak


“Nagyszerű emlékeim vannak a Sauberről. Az egyik legfontosabb az első Forma-1-es dobogós helyezésem, amit 2006-ban Monzában ünnepelhettem – miután tartalékosból versenyzővé léptettek elő, már a harmadik futamomon 3. lettem! Azt hiszem, fontos eredmény volt ez a karrierem szempontjából. A két évvel későbbi, Kanadai Nagydíjon aratott győzelmem egyértelműen emlékezetes, nem csak számomra, hanem a csapatnak is. A legjobbakat kívánom az egész csapatnak!” – nyilatkozta a jubileum kapcsán a lengyel.
A BMW 2009 végi kiszállása után a Forma-1-ből való kihullás réme fenyegetett, de az alapító-főnök, Peter Sauber visszatérésével gatyába rázták a csapatot, 2011-12-ben pedig már dobogós helyezéseket is hoztak. Sergio Perez remekelt, kis híján futamot is nyert Malajziában.
2012-ben három dobogó is összejött


“Szeretnék gratulálni a Saubernek ehhez a mérföldkőhöz! Ez volt az első Forma-1-es csapatom, és fantasztikus pillanatokat ünnepelhettünk együtt. A csúcs az első dobogóm volt a 2012-es Maláj Nagydíjon, ami a pályafutásom egyik legjobb versenye volt. Az utolsó körökben még Fernando Alonsót is megszorongattam, karnyújtásnyira volt a győzelem. Monzában aztán újabb 2. helyet ünnepeltünk, aznap minden összejött, és az autó is tökéletesen működött. Jól kezeltem a gumikat, sikerült a 12. helyről előrejutnom a mezőnyben. Megvolt a tempónk, lehetett csatázni, de mindenki fair volt. Mindkét Ferrarit is sikerült megvernem, nagyon élvezetes verseny volt.”


A Sauber a hétvégén a brazil Felipe Nasrral és a svéd Marcus Ericsonnal vág neki Austinnak, igaz, az első szabadedzésen a Ferrari-kötődésű tesztpilóta, Raffaele Marciello is lehetőséget kap.
F1: 400 futam, egy futamgyőzelem – mi az? 1