F1: 400 futam, egy futamgyőzelem – mi az?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.10.21. 10.35

A Sauber-csapat a hétvégi Amerikai Nagydíjon 400. Forma-1-es versenyét ünnepli. Kitartó a svájci alakulat.

A vasárnapi Amerikai Nagydíjon a Sauber mérföldkőhöz érkezik, a Forma-1 negyedik legrégebben működő csapata a 400. futamát kezdi majd.
A svájci alakulat 1993-ban mutatkozott be a Forma-1-ben, Ilmor (Mercedes) motorral, az osztrák Karl Wendlingerrel és a finn JJ Lehtóval a volánnál. A bemutatkozás remekül sikerült, már az első futamon, a Dél-Afrikai Nagydíjon meglett az első pont.
Az első dobogóra egy kicsit várni kellett, az Heinz-Harald Frentzen nevéhez fűződik, aki az 1995-ös Olasz Nagydíjon lett a 3.
Frentzen Monzában, 1995 


“Hűséges Sauber-pilótaként sok emlékezetes pillanatom van, de a legszebb emlékem egyértelműen az 1995-ös Olasz Nagydíj, ahol Johnny (Herbert) és Mika (Häkkinen) mögött a 3. lettem. Számomra és a csapat számára is ez volt az első dobogós helyezés, nem csak az örömkönnyek, hanem a pezsgő is folyt! Sajnos a 400. futamon nem lehetek ott Austinban, de sok szerencsét kívánok a csapatnak” – mondta Frentzen, aki 94-96, majd 2002-2003 között vezetett a hinwilieknél.
Az önállóan legsikeresebb év 2001 volt a Sauber számára, amikor Nick Heidfeld, valamint egy újonc, bizonyos Kimi Räikkönen szállította sorozatban a pontokat, és végül a konstruktőri bajnokság 4. helyén zárt az alakulat.
A csúcsév, 2001


“Nagy megkönnyebbülés volt 2001-ben megszerezni az első dobogós helyezésemet az esős brazil versenyen, a futam után a sörtől is eláztunk! Abban az évben Kimivel a 4. helyre hoztuk be a csapatot, fantasztikus siker volt. A Saubernél legtöbb futamon indult versenyzőként nagy örömömre szolgál, hogy a 400. nagydíjukat ünnepelhetik!” – idézte fel Heidfeld, aki később, a 2006-2009 közötti BMW-s korszakban is náluk szolgált.
A BMW Sauber ugyan nem bírt az akkoriban az élen viaskodó McLarennel és Ferrarival, de a gyári korszakban összejött jó pár dobogó, sőt az eddigi egyetlen futamgyőzelem is: a 2008-as Kanadai Nagydíjon Robert Kubica állhatott a dobogó legfelső fokára, mellette, másodikként pedig Heidfeld ünnepelt.
A BMW-vel győzni tudtak


“Nagyszerű emlékeim vannak a Sauberről. Az egyik legfontosabb az első Forma-1-es dobogós helyezésem, amit 2006-ban Monzában ünnepelhettem – miután tartalékosból versenyzővé léptettek elő, már a harmadik futamomon 3. lettem! Azt hiszem, fontos eredmény volt ez a karrierem szempontjából. A két évvel későbbi, Kanadai Nagydíjon aratott győzelmem egyértelműen emlékezetes, nem csak számomra, hanem a csapatnak is. A legjobbakat kívánom az egész csapatnak!” – nyilatkozta a jubileum kapcsán a lengyel.
A BMW 2009 végi kiszállása után a Forma-1-ből való kihullás réme fenyegetett, de az alapító-főnök, Peter Sauber visszatérésével gatyába rázták a csapatot, 2011-12-ben pedig már dobogós helyezéseket is hoztak. Sergio Perez remekelt, kis híján futamot is nyert Malajziában.
2012-ben három dobogó is összejött


“Szeretnék gratulálni a Saubernek ehhez a mérföldkőhöz! Ez volt az első Forma-1-es csapatom, és fantasztikus pillanatokat ünnepelhettünk együtt. A csúcs az első dobogóm volt a 2012-es Maláj Nagydíjon, ami a pályafutásom egyik legjobb versenye volt. Az utolsó körökben még Fernando Alonsót is megszorongattam, karnyújtásnyira volt a győzelem. Monzában aztán újabb 2. helyet ünnepeltünk, aznap minden összejött, és az autó is tökéletesen működött. Jól kezeltem a gumikat, sikerült a 12. helyről előrejutnom a mezőnyben. Megvolt a tempónk, lehetett csatázni, de mindenki fair volt. Mindkét Ferrarit is sikerült megvernem, nagyon élvezetes verseny volt.”


A Sauber a hétvégén a brazil Felipe Nasrral és a svéd Marcus Ericsonnal vág neki Austinnak, igaz, az első szabadedzésen a Ferrari-kötődésű tesztpilóta, Raffaele Marciello is lehetőséget kap.
F1: 400 futam, egy futamgyőzelem – mi az? 1

Kommentek

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.